مهاجرت کاری ترکیه
یکی از راه های مهاجرت به ترکیه از طریق کار می باشد، که پس از اخذ اقامت از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی این کشور می توانند، اقدام کنند، البته این روش یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد و روش های دیگر نظیر اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی در ترکیه و سرمایه گذاری نیز وجود دارند که می توان از طریق آن ها اقدام کرد.پ جهت اطلاع از شرایط مهاجرت، شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص، حقوق کار در ترکیه، هزینه زندگی در ترکیه و شرایط ویزای کار می توانید باما در ارتباط باشید.
وضعیت و شرایط کار در ترکیه
گردشگری نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا می کند و بدلیل حضور فراوان توریست ها در این کشور بستر مناسبی جهت ایجاد شغل در کشور ترکیه ایجاد شده است. بخش هایی کلیدی اقتصاد آن تولید، کشاورزی و گردشگری می باشد. کشور ترکیه در زمینه ی ایجاد اشتغال و کار از جمله کشورهاییست که بیشترین میزان استخدام را دارد. این میزان جذب نیروی کار حتی از کشورهایی چون انگلستان، کانادا، فرانسه نیز بیشتر است.
جهت دریافت اجازه اقامت در ترکیه شما نیازمند به اجازه کار در کشور ترکیه می باشید. حال برای ورود به کشور ترکیه جهت کار شما نیازمند اخذ ویزا هستید، حال اگر شما ساکن کشوری هستید که نیاز به ویزا ندارید با توجه به موافقتنامه معافیت ویزا بایستی به وب سایت رسمی بررسی وزارت امور خارجه ترکیه رجوع کنید، شما نیاز به یک قرارداد کاری امضا شده از یک شرکت ترکیه ای برای بدست آوردن ویزای کار در رابطه با اجازه ی کار صادر شده دارید. شخص جهت اخذ اقامت دائم کشور ترکیه نیازمند یافتن کار می باشد.
دو راه برای دریافت کار در کشور ترکیه وجود دارد، در روش اول اقدام از طریق یک کارفرما که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تایید کند یا اقدام مستقیم از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه می باشد، که این پروسه معمولا ۳۰ روز زمان می برد. در صورت اجازه برای کار در ترکیه بر طبق قوانین کشور ترکیه، شما با کارفرمای مشخص برای یک حرفه ی خاص در مکان معینی مشغول به کار می شوید. بعد از گذشت یکسال در صورت توافق طرفین این اجازه کار قابل تمدید تا سه سال دیگر می باشد. فرد جهت تمدید اجازه کار در کشور ترکیهبایستی حداقل ۱۵ روز قبل از اتمام مجوز خویش جهت تمدید مجدد آن اقدام نماید.
شایان ذکر است که اگر شما بواسطه اقامت تحصیلی در کشور ترکیه حضور دارید اجازه درخواست جهت ویزای کار این کشور را نخواهید داشت.
مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای فرد خارجی 
  • دفترچه اقامت
  • ارائه برگه اقامت و پاسپورت
  • یک قطعه عکس
  • کد ملی جمهوری ترکیه که از سوی اداره امنیت ترکیه و مخصوص تبعه خارجی(متقاضی)
  • برگه درخواست کار + پیشنهاد کاری از کارفرما
  • برگه درخواست الکترونیکی
  • مدارک صحت کمپانی که درخواست کار شما را تأیید نموده اند.
  • آدرس ایمیل کارفرما
  • کد رمز دولتی کارفرمای خود
مدارک مورد نیاز برای درخواست نامه اجازه کار در ترکیه 
  • شماره پیگیری توسط کنسولگیری در طول مدت درخواست برای ویزا داده می شود
  • یک قطعه عکس (در مراحل درخواست به صورت آنلاین لازم است)
  • فرم درخواست نامه برای فرد خارجی (در مراحل درخواست به صورت آنلاین لازم است)
  • قرارداد کار ( امضا شده توسط فرد خارجی و کارفرما)
  • کپی از گذرنامه (ترجمه شده به زبان ترکی) (نیاز به اصل مدرک نیست)
  • کپی از دیپلم (ترجمه شده به زبان ترکی) (نیاز به اصل مدرک نیست)
  • در صورت امکان کپی از توصیه نامه (ترجمه شده به زبان ترکی) (نیاز به اصل مدرک نیست)
اجازه کار در ابتدا برای یک دوره یک ساله صادر می شود.اگر شما نیاز به تمدید مجوز کار خود دارید باید شما برای تمدید در عرض ۴۵ روز اجازه اقامت کار شما در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه موجود و براساس آن درخواست خود را صادر نمایید.اجازه کار تمدید شده شما به مدت ۲ سال تمدید خواهد شد و اعتبار خواهد داشت.در صورتی که شما مجدد پس از مدت ۲ سال نیاز به  تمدید آن داشته باشید و تمام موارد فوق را دارا بودید، این بار برای شما به مدت ۳ سال تمدید خواهد شد.در صورتی که شما طی مدت ۸ سال  متوالی در ترکیه اقامت داشته باشید و مجوز کاری شما تمدید شود، می توانید برای اجازه کار دائم ترکیه اقدام نمایید و درخواست آن را تسلیم نمایید.لذا شما برای تسلیم مدارک و مستندات خود باید به دفتر وزارت کار و امور اجتماعی در آنکارا مراجعه نمایید.
علاقه مندان به کار در ترکیه برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار این کشور و به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به راحتی و در کمترین زمان ویزای کار را دریافت کرده و به کار در ترکیه بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از قوانین جدید مهاجرت به ترکیه می توانید با مشاورین ویزاگلد تماس حاصل فرمایید.