• ژوبین شهیدی
  • ۱۲ مهر, ۱۳۹۹
  • اخبار

در نتیجه سیاست های ارائه شده توسط حزب محافظه کار مترقی – Progressive Conservative Party – استان نیو برانزویک کانادا طی سه سال پیش رو از تعداد زیادی مهاجر استقبال خواهد کرد و از مزیت های مهاجرت منتفع خواهد شد. گفتنی است اهالی نیو برانزویک در تاریخ ۱۴ سپتامبر دولت خود را از حزب محافظه کار مترفی انتخاب کردند. طی کمپین های انتخاباتی، Blaine Higgs نخست وزیر کنونی نیو برانزویک وعده داد که برای افزایش جمعیت استان نیو برانزویک برنامه پنج ساله دولت خود را به پیش ببرد.

این در حالیست که دولت نیو برانزویک هدف خود را برای جذب ۷۵۰۰ مهاجر تا سال ۲۰۲۴ اعلام کرده بود؛ این حداکثر تعدادی است که دولت فدرال برای جذب مهاجر اجازه می دهد. یک اقتصاددان با اشاره به بلندپروازی حرب لیبرال برای جذب ۱۰۰۰۰ مهاجر طی یک دهه آینده گفته است که: “جالب این بود که طی کمپین هر دو حزب لیبرال و محافظه کار وعده جذب حداکثری مهاجر را می دادند و در این رابطه با هم رقابت می کردند.”

حزب محافظه کار مترقی گفته است که هدفش این است که تا سال ۲۰۲۷ بالغ بر ۱۰۰۰۰ نفر مهاجر جذب کند. استان نیو برانزویک می خواهد برای تقویت فرهنگ فرانسوی تعداد مهاجران فرانسه زبان خود را از طریق برنامه مهاجرت استانی افزایش دهد. پلتفرم این حزب هدفی را وضع کرده است که امکان این را فراهم می کند که تا سال ۲۰۲۴ تا سقف ۳۴ درصد مهاجر فرانسه زبان به این استان مهاجرت کند. این هدف که انعکاسی است از نسبت فرانسه زبانان نیو برانزویک به انگلیسی زبانان قرار بود امسال تحقق یابد اما به بعد موکول شده بود و اکنون دوباره پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *