تحصیل در کانادا
تحصیل در مدارس کانادا – دانش آموزی
نظام یکپارچه آموزشی، سطح بالای آموزش، مدارس شبانه روزی، محیط چند فرهنگی، امکانات به روز آموزشی، امکان ادامه تحصیل مستقیم در کالج و یا دانشگاه و موارد بسیاری را می‌توان به عنوان ویژگی‌های تحصیل در مدارس کانادا برشمرد که بی شک، والدین محترمی که درپی تحصیل فرزندانشان در این کشور هستند تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با آنها داشته‌اند. نخستین گام برای تحصیل در کانادا بررسی شرایط لازم خواهد بود. با تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی هوشمند مسیرطلایی آریا درخواهید یافت که فرزندانتان از شرایط لازم برای تحصیل در مدارس کانادا برخوردار هستند یا خیر و اینکه بهترین گزینه برای آنها مدارس دولتی است یا شبانه روزی.
مقاطع تحصیلی در کانادا جهت ادامه تحصیل
مقاطع تحصیلی در کانادا همچون بسیاری دیگر از کشورهای جهان به دو بخش اصلی تقسیم بندی می شود. مقطع پیش از دانشگاه و مقاطع دانشگاهی. در این نوشتار از مقاطع تحصیلی پیش از دانشگاه در کانادا و نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در این مقاطع سخن خواهیم گفت.
دوره کالج در کانادا
یکی از مقبول‌ترین مقاطع تحصیلی در کانادا دوره کالج است. دوره‌هایی که عموما بر تقویت مهارت‌های کاربری با هدف تربیت نیروی متخصص برای بازار کار در این کشور متمرکزند و متقاضیان داخلی و بین‌المللی بسیار به شرکت در این دوره‌ها تمایل دارند. اگرچه اخذ پذیرش تحصیلی برای شرکت در دوره‌های کالج در کانادا چندان دشوار نیست اما دریافت ویزای تحصیلی برای این دوره‌ها نسبت به دوره‌های دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) کمی دشوارتر است. برای ارزیابی شرایط شرکت در این دوره‌ها می‌توانید فرم ارزیابی تحصیلی را به شکل رایگان تکمیل کرده و یا با کارشناسان اجرایی پذیرش تحصیلی در مجموعه مسیرطلایی آریا  تماس بگیرید.
کارشناسان دپارتمان پذیرش تحصیلی در مجموعه مسیرطلایی آریا (ویزاگلد)با موارد متعددی از رد درخواست پذیرش تحصیلی کانادا مواجه می‌شوند که اتفاقا متقاضی از شرایط کافی برای موفقیت در پرونده برخودار بوده‌است اما بدلیل اطلاعات ناکافی و بعضا اشتباه در خصوص موارد اشاره شده، با شکست در پرونده درخواست ادامه تحصیل در کانادا مواجه شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما پیش از اقدام برای درخواست پذیرش تحصیلی از کانادا، با مشاورین با تجربه ما تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان، بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را برای ادامه تحصیل در کانادا پیش روی خود ببینید.
دریافت مشاوره جهت تحصیل در کانادا
برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ،هر متقاضی نیاز به پذیرش تحصیلی و پس از آن ویزای تحصیلی کانادا خواهد داشت. اینکه چه زمانی برای چه رشته‌ای و از طریق چه واحد تحصیلی برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا اقدام شود و پس از آن با تکمیل دقیق مدارک و طی کردن مسیری صحیح برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام شود، به واقع روندی حساس است که نیاز به تجربه و اشراف کامل به نظام آموزشی کشور کانادا دارد.
کارشناسان اجرایی دپارتمان پذیرش تحصیلی مسیرطلایی آریا(ویزاگلد) همواره برای ارائه مشاوره و ارائه خدمات متناسب با شرایط شما آماده خواهند بود تا ضمن بررسی پرونده، با اقدامی موثر، شانس موفقیت شما را برای تحقق رویای تحصیل در کانادا محقق سازند.
تحصیل در مدارس کانادا – دانش آموزی
انواع مدارس در کانادا
مدارس کانادا در یک دسته بندی کلی به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند. مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس شبانه روزی. هر یک از این مدارس که محصلین ۶ ساله ی ابتدایی و ۶ ساله ی دبیرستان را پذیرا خواهند بود، ویژگی‌های مختص به خود را دارند که در ادامه درباره آنها به تفصیل شرح خواهیم داد.
مدارس دولتی کانادا
مدارس دولتی در کانادا با بودجه فدرال و بر اساس قوانین استانی اداره می‌شوند. تحصیل در این مدارس برای فرزندان شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم کانادا رایگان است اما دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا باید شهریه پرداخت کنند. هر مدرسه دولتی بسته به امکانات خود، شرایط ویژه‌ای برای تحصیل در مدارس کانادا ارائه می‌دهد و بر همین اساس رتبه بندی شکل می‌گیرد. در خصوص اهمیت مدارس دولتی در کانادا همین نکته بس که گرانقیمت‌ترین محله‌ها در ایالت‌های مختلف کانادا، محله‌هایی هستند که مدارس معتبر و مشهور دولتی دارند.
فهرست کامل مدارس کانادا بر اساس دسته بندی استانی به همراه بسیاری اطلاعات مفید در این رابطه را می‌توانید از طریق وب سایت رسمی وازرت آموزش و پرورش کانادا دریافت کنید و یا می‌توانید با تماس با کارشناسان پذیرش تحصیلی هلدینگ مسیرطلایی آریا (ویزاگلد)از مشاوره برای انتخاب بهترین گزینه برای تحصیل فرزندان خود بهره‌مند شوید.
نظارت بر این مدارس از طریق انجمن‌های استانی صورت می‌گیرد و انجمن اولیا و مربیان موسوم به (PAC) مسئولیت جمع‌آوری اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی همچون کامپیوتر, سیستم‌های امنیتی، تابلوهای هشدار دهنده و تجهیزات سرگرمی را بر عهده دارند.
مدارس خصوصی در کانادا
مدارس خصوصی در کانادا نوع دیگری از مدارس روزانه در این کشور محسوب می‌شوند که چه از نظر ساختار و چه از نظر نحوه آموزش با مدارس دولتی تفاوت‌های بنیادین دارند. مهمترین تفاوت مدارس خصوصی در کانادا با مدارس دولتی، پولی بودن آنهاست. تفاوتی نمی‌کند شهروند کانادایی باشید و یا کارت دائم این کشور در کیف پولتان باشد. برای تحصیل فرزندانتان در مدارس خصوصی و یا غیر انتفاعی کانادا باید شهریه پرداخت کنید.
تفاوت برجسته دیگر مدارس خصوصی کانادا با مدارس دولتی، سخت‌گیری بیشتر و هدفمند بودن آموزش در آنهاست. به بیان دیگر سیستم آموزشی مدارس خصوصی به گونه‌ای است که با ارائه حجم بالای تکالیف با هدف هموار ساختن مسیر ورود به دانشگاه فشار مضاعفی بر دانش آموز وارد می‌کنند. حدود ۵ درصد دانش آموزان کانادایی در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند و اخذ پذیرش تحصیلی مدارس خصوصی در کانادا کمی دشوارتر از مدارس دولتی است.
مدارس خصوصی در کانادا هر یک بسته به استان و امکانات خود، فلسفه آموزشی مختص به خود دارند و برای مثال برخی از آنها بر هنر و موسیقی متمرکزند و برخی دیگر بر تقویت مهارت‌های هوش اجتماعی تاکید دارند.
مدارس شبانه روزی در کانادا
مدارس شبانه روزی در کانادا، مدارسی هستند که محصلین کل سال تحصیلی را در داخل مدرسه اقامت دارند. دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی در کانادا عموما تنها آخر هفته‌ها و یا در تعطیلات آخر سال به خانه بازمی‌گردند. دانش آموزان مدارس شبانه روزی در کانادا طول روز را در سر کلاس و شبها در خوابگاه زندگی می‌کنند که البته این خوابگاه‌ها از استانداردهای بسیار بالایی نیز برخوردار است.
بیشتر مدارس خصوصی کانادا از نوع شبانه روزی هستند که امکانات و شرایط ویژه‌ای را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند و از آنجایی که مربیان و معلمان نیز بعد از پایان ساعات درس در کنار دانش آموزان می‌مانند، محصل را در تمام طول سال تحت نظارت و برنامه‌ای مشخص ،نگهداری می‌کنند.
آنچه مهمترین مزیت مدارس شبانه روزی در کانادا محسوب می‌شود، بی‌تردید تقویت روحیه زندگی گروهی و بالا بردن سطح سازگاری و زندگی اجتماعی است. دانش آموزان در اینگونه مدارس برای زندگی در اجتماع آماه می‌شوند و زندگی گروهی با تمای الزامات و محدودیت‌هایش را می‌آموزند. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا، فراگیری و تقویت سریع زبان انگلیسی و فرانسه است. همانطور که می‌دانید کانادا کشوری با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه است و تحصیل در مدارس کانادا، فرصتی مناسب برای تقویت این دو زبان خواهد بود.
مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا
در کانادا محصلین بر اساس سن، پایه‌بندی می‌شوند و این پایه بندی مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا را تعیین می‌کنند. تحصیل در مدارس کانادا از سن ۵ سالگی آغاز و تا ۱۷ سالگی ادامه خواهد داشت و مجموعا ۱۲ پایه تحصیلی را در بر می‌گیرد. برای مثال کودکان ۶ ساله، محصل پایه ۲م نامیده می‌شوند و دانش آموزان ۱۱ ساله، محصل پایه ششم و دانش آموز ۱۷ ساله، محصل پایه دوازدهم.
  • ابتدایی (پایه ۱ تا ۶ از ۶ تا ۱۱ سال)
  • راهنمایی یا در اصطلاح کانادایی Junior Secondary (پایه ۷ تا ۹ از ۱۲ تا ۱۴ سال)
  • دبیرستان یا اصطلاحا Senior Secondary (پایه ۱۰ تا ۱۲ از ۱۵ ال ۱۷ سال)
تحصیل در مدارس کانادا به صورت اجباری از ۶ سالگی آغاز و در ۱۷ سالگی و پایان مقطع دبیرستان به پایان می‌رسد که در اصطلاح به آن مقاطع تحصیلی پایه گفته می‌شود. فارغ التحصیلان مقاطع پایه از ۱۸ سالگی تحصیل در کالج و یا دانشگاه‌های کانادا را آغاز می‌کنند.
هزینه تحصیل در مدارس کانادا
پس از آشنایی با مقاطع تحصیلی در کانادا و انواع مدارس در کانادا، شاید مهمترین نکته هزینه تحصیل در مدارس کانادا باشد. چنانکه اشاره شد تحصیل در مدارس دولتی برای دانش آموزان خارجی همراه با شهریه خواهد بود.
شهریه مدارس دولتی کانادا بسته به رتبه بندی علمی و رفاهی آنها ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار در سال است. حال آنکه شهریه مدارس خصوصی روزی کانادا تا ۳۵ هزار دلار هم خواهد رسید. شهریه مدارس شبانه روزی کانادا نیز بسته به نوع مدرسه، امکانات و فوق برنامه‌های موجود گاها تا ۶۰ هزار دلار در سال نیز می‌رسد.
به این مبالغ باید، هزینه‌های جاری زندگی در کانادا که بسته به سبک زندگی هر فرد متفات خواهد بود را نیز اضافه کرد.
تیم مشاوره‌ای دپارتمان ویزا و وقت سفارت کانادا همواره آماده ارائه مشاوره تخصصی و به روز به شما متقاضیان محترم خواهد بود تا از این طریق بهترین و البته به صرفه‌ترین مدارس در کانادا را پیش روی شما بگذارند.
شرایط تحصیل در مدارس کانادا
تحصیل در مدارس کانادا، به واقع میانبری مطمئن برای ورود به دانشگاه‌های این کشور است. یکی از مهمترین و به زعم بسیاری مهمترین عامل در رده‌بندی برترین مدارس کانادا، تعداد پذیرفته شدگان کالج و یا دانشگاه این مدارس پس از پایان دورران متوسطه است. بر اساس گزارش انجمن نظارت و بر کالج‌ها و موسات آموزش عالی کانادا، شانس اخذ پذیرش تحصیلی برای متقاضیانی که فارغ التحصیل مدارس این کشور هستند به مراتب بیشتر از دیگران است.
شرایط تحصیل در کانادا مواردی را در بر می‌گیرد که متقاضی می‌بایست برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا و سپس ویزای تحصیلی کانادا دارا باشد. برای ثبت نام در مدارس کانادا نیاز به مدرک زبان (انگلیسی و فرانسه) نیست و در صورت نیاز دوره‌های زبان برای دانش آموزان خارجی برگزار خواهد شد. شرایط تحصیل در مدارس کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:
  • داشتن حداقل ۴ سال سن (شروع از پیش دبستانی)
  • در صورت اشتغال به تحصیل متقاضی در هر مقطع سنی، ارائه سوابق تحصیلی و توصیه نامه (Recommendation Letter)
  • تمکن مالی مناسب والدین برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی فرزند در کانادا
  • اخذ ویزای تحصیلی
  • داشتن قیم یا Custodian در کانادا
نکته مهم در اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل در مدارس کانادا این است که عموما سابقه تحصیلی و ریز نمرات تاثیر چندانی در پذیرش دانش آموز نخواهند داشت و تمکن مالی والدین مهمترین عامل در پذیرش و یا رد درخواست خواهد بود. البته برخی مدارس خصوصی به سابقه تحصیلی دانش آموز اهمیت داده و بطور کل اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس خصوصی اندکی دشوارتر خواهد بود.
مراحل اخذ پذیرش مدارس کانادا
همانطور که چندین بار در این نوشتار اشاره شد، پذیرش تحصیلی کانادا و ویزای تحصیلی کانادا دو مرحله لازم و ملزوم هستند که هیچ یک به تنهایی ارزشی نداشته و ادامه تحصیل در مدارس کانادا را جواز نخواهد داد. به بیان دیگر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز به پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا خواهید داشت و پذیرش تحصیلی کانادا بدون ویزای تحصیلی نیز اساسا بی‌ارزش خواهد بود.
مجموعه مسیرطلایی آریا با نزدیک به یک دهه سابقه مستمر در امور اخذ ویزا و وقت سفارت کانادا، با بهره مندی از کادری مجرب و کاملا آشنا با ساز و کار نحوه پذیرش مدارس کانادا، شرایطی را برای شما متقاضیان محترم فراهم خواهند کرد تا با خیالی آسوده تنها برای آینده تحصیلی فرزندانتان برنامه ریزی کرده و نگران مراحل اخذ پذیرش مدارس کانادا نباشید.
نخستین گام و مرحله در اخذ پذیرش مدارس کانادا، تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی کانادا است و به طور کلی مراحل اخذ پذیرش به قرار زیر است:
  • تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی کانادا
  • تکمیل مدارک و ترجمه آنها (یکی دیگر از بخش‌های هولدینگ نیلگام دپارتمان ترجمه است که نیازهای مشتریان عزیز را کاملا برطرف می‌کند)
  • اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا
  • اخذ ویزای والدین و یا همراه
لازم به ذکر است که تقریبا تمامی مدارس کانادا دو بار در سال و طی دو ترم ژانویه (بهمن) و سپتامبر (شهریور) پذیرش تحصیلی ارائه می‌دهند.
اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا
درست از زمانی که تصمیم اولیه برای اعزام دانش آموزان به کانادا برای ادامه تحصیل در خانواده‌ای طرح می‌شود مهمترین نگرانی شرایط زندگی و امکان همراهی والدین با فرزندان در کانادا خواهد بود. اینکه فرزندان در شرایطی می‌بایست در کانادا زندگی کنند و نحوه نظارت بر آنها بر چه اساس و در چه حدی خواهد بود، مهمترین پرسش و دغدغه والدین در مسیر تحصیل در مدارس کانادا است.
از سوی دیگر این نگرانی در مقاطع بالاتر تحصیل نیز وجود دارد و بسیاری تاکید دارند همسر و یا فرزندانشان در دوران تحصیل در کنارشان باشند. دریافت ویزای همراه برای والدین، همسر و فرزندان محصلین و دانشجویان در کشور کانادا یکی دیگر از خدمات مسیرطلایی آریا در زمینه ویزای کانادا است.
از دو طریق می‌توان برای ویزای همراه کانادا اقدام کرد:
  • ویزای توریستی یا Temporary Resident Visa: ویزای توریستی کانادا همزمان با درخواست ویزای تحصیلی محصل در دانشگاه و یا مدرسه ارسال می‌شود، والدین دانش آموز و یا دانشجو می‌توانند ویزای همراه کانادا را با اعتباری ۶ ماهه دریافت نمایند. همچنین در این نوع ویزا که به آن ویزای TRV گفته می‌شود در صورتیکه یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل در کانادا باشد، فرزندان آنها برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارایه نامه قبولی از مدارس را ندارند و میتوانند بدون مشکل برای ویزای کانادا درواست کنند.
  • ویزای اجازه کار یا OPEN WORK PERMIT: اگر متقاضی در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می‌تواند برای ویزای کار اقدام نماید. این ویزا به همسر متقاضی این اجازه را خواهد داد که به صورت تمام‌ وقت و بدون نیاز به دریافت مجوز درکانادا کار یا تحصیل کند. برای این نوع ویزا می‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد و یا پس از پذیرش تحصیلی و استقرار یکی از زوجین در کانادا برای همسر وی اقدام درخواست ویزای اجازه کار داده شود.
دریافت مشاوره جهت اخذ پذیرش مدارس کانادا
مسیرطلایی آریا طرف قرارداد با بسیاری از معتبرترن مدارس کشور کانادا مسیر اخذ پذیرش تحصیلی از یک سو و دریاقت ویزای تحصیلی کانادا از سوی دیگر را برای متقاضیان عزیز به شکلی طراحی خواهد کرد که شانس موفقیت هر پرونده به بیش از ۹۰درصد برسد.
برای اخذ ویزای همراه و یا والدین نیز با خیالی آسوده می‌توانید به کارشناسان اجرایی مجموعه مسیرطلایی آریا اعتماد کنید. زیرا به گواه آمار، مسیرطلایی آریا یکی از معتبرترین و موفق‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مربوط به انواع ویزای کانادا در کشور است که با بهره‌مندی از دانش روز و اشراف بر قوانین مهاجرتی کشور کانادا و همچنین دفاتر برون‌ مرزی خود این امکان را فراهم نموده‌است تا تمامی مراحل اقدام برای تحصیل در مدارس کانادا و اخذ ویزای تحصیلی و همراه این کشور در یک مجموعه و به صورت یکپارچه صورت گیرد.
فرم ارزیابی تحصیلی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *