متقاضیان باید توجه داشته باشند که داشتن مدرک دانشگاهی معتبر که اعتبار آن به وسیله سازمان ارزشیابی مدارک تحصیلی در آلمان تأیید گردد و ارائه قرارداد کاری با یک کارفرما که حداقل درآمد ناخالص سالانه تعیین شده ۵۳۶۰۰ یورو باشد ازمهمترین واصلی ترین شرایطی است که برای دریافت آبی کارت لازم است. قابل ذکر است متخصصان و نیروهای کاری که در فهرست “مشاغل خاص یا موردنیاز شدید آلمان” باشند هم می توانند با داشتن قرارد کاری با حداقل حقوق ناخالص سالانه ۴۱۸۰۰ یورو برای دریافت آبی کارت اقدام نمایند. پزشکان، تمامی مهندسان در رشته های مختلف، دانش آموختگان رشته های علوم طبیعی، ریاضی و کارشناسان علوم رایانه و انفورماتیک در لیست مشاغل خاص و موردنیاز آلمان قرار دارند.

کلیه متقاضیان متخصص و دانش آموخته ای که مدرک تحصیلی شان در اداره ارزشیابی مدارک آلمان به رسمیت شناخته شود در صورت یافتن کار با درآمد مشخص شده در بالا می توانند با دریافت آبی کارت آلمان برای دریافت ویزای کاری بر اساس مدت زمان مشخص شده در قرارداد کاریشان اقدام نمایند. بعد ازاین مدت و در صورت شاغل بودن متقاضیان می توانند این نوع ویزا را به اقامت دائمی PR آلمان تغییر دهند و اقامت دائم دولت آلمان را دریافت دارند.

چنانچه متقاضیان هنگام اقدام و یا در طول زمان اقامت خود در آلمان بتوانند مدرک زبان آلمانی با سطح B1 ارائه کنند، حداقل مدت زمان تعیین شده برای اجازه درخواست اقامت دائم از ۳۳ ماه به ۲۱ ماه کاهش می یابد و در نتیجه متقاضی در زمان زودتری می تواند برای اقامت دائم خود و خانواده اش اقدام نماید.

نکته قابل توجه این است که کارت آبی آلمان یا این نوع ویزای اقامت کاری آلمان را نمی توان بدون داشتن پیشنهاد کاری دریافت کرد.

افراد بسیار مجرّب در گذشته کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا را به عنوان مقصد انتخاب می کردند. ابتکار عمل اروپایی خصوصیات متمایزی دارد که کمک می کند تا اروپا به مطلوب ترین مقصد مهاجرت در جهان مبدل شود. این ویژگی ها عبارتند از:

  • شرایط کاری و درآمد برابر با شهروندان
  • رفت و آمد آزاد به کشورهای حوزه شنگن
  • برخورداری از یک سری حقوق اجتماعی و اقتصادی (به عنوان مثال، مزایای بیکاری)
  • شرایط مساعد برای بودن با خانواده
  • چشم انداز اقامت دائم

شرایط

سه شرط اساسی برای درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا وجود دارد.

  • شهروندی غیر اتحادیه اروپا
  • تحصیل کرده دانشگاه مورد تایید یا متخصص (دارای مهارت)
  • قرارداد کار کارفرما با حداقل حقوق تعیین شده توسط دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *