• ژوبین شهیدی
  • ۲ فروردین, ۱۳۹۹
  • اخبار

کانادا بیانیه ای را برای توضیح بیشتر در مورد بیانیه ۱۶ مارس در مورد ممنوعیت سفر برخی افراد به کانادا منتشر کرده است. بنا به اعلام دولت کانادا این ممنوعیت از تاریخ ۱۸ مارس ساعت ۱۲ ظهر به وقت استاندارد شرقی آغاز شده و تا تاریخ ۳۰ ژوئن ساعت ۱۲ ظهر به وقت استاندارد شرقی ادامه خواهد داشت.

در ابتدا مقامات دولت کانادا اعلام کردند که این ممنوعیت در مورد تمام اتباع خارجی به استثنای شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا، بستگان نزدیک شهروندان کانادا، شهروندان آمریکا، خدمه پرواز و دیپلمات ها اعمال خواهد شد. با بسته شدن مرز مشترک آمریکا-کانادا، شهروندان آمریکا هم به ممنوع الورودها پیوستند.

حالا که کرونا عالمگیر است، چه کسی حق ورود به کانادا را دارد؟

علاوه بر کانادایی ها، دارندگان اقامت کانادا و خانواده هایشان، کانادا افراد خاصی را از ممنوعیت سفر به این کشور معاف کرده است:

  • بستگان درجه یک شهروندان کانادا یا دارندگان اقامت دائم کانادا؛ منظور از بستگان درجه یک نیز همسر، فرزند و نوه شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کاناداست؛
  • افرادی که مجوز کتبی از طرف یک مامور کنسولی دولت کانادا را برای ورود به کانادا جهت پیوستن به بستگان درجه یک را دارند؛
  • افرادی که قبل از ورود به کانادا تنها ۱۴ روز در کانادا یا آمریکا بوده اند؛
  • افرادی که محافظت شده تلقی می شوند یعنی پناهندگان؛ درخواست های این افراد البته نباید ریجکت شده باشد؛
  • افرادی که با حضور خود در کانادا یک خدمت ضروری به کانادا ارائه می کنند؛
  • افرادی که حضورشان در کانادا از نظر وزیر امور خارجه کانادا، وزیر مهاجرت کانادا یا وزیر آمادگی در برابر وضعیت های اظطراری در راستای منافع ملی کانادا است.

وضعیت ویزاهای کاری یا تحصیلی نامعلوم است

از سوی دیگر در مورد وضعیت دارندگان ویزای کاری یا تحصیلی که در حال حاضر خارج از کانادا یا آمریکا هستند اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد. وزیر امنیت عمومی کانادا روز ۱۸ مارس گفت که این افراد می توانند به کانادا بازگردند. اما بیانیه دولت فدرال مورخ ۱۹ مارس در مورد پروازها مشخصا می گوید که دانشجویان خارجی که خارج از کانادا و ایالات متحده هستند اجازه سفر هوایی به کانادا نخواهند داشت مگر اینکه همسر یا فرزند وابسته شهروند یا دارنده اقامت دائم کانادا باشند. در عین حال، دارندگان ویزاهای کاری یا تحصیلی که در حال حاضر در آمریکا هستند، و به کشور دیگری سفر نکرده اند مادام که سفرشان به کانادا ضروری تشخیص داده شود ممکن است مجاز به ورود به کانادا باشند. دولت کانادا همچنین افراد دارای ویزای کاری یا تحصیلی یا اقامت دائم کانادا که هر از چندی با سفر به کانادا در پی تمدید وضعیت ویزا یا اقامت دائم خود هستند را از سفر مجدد به کانادا جهت تمدید وضعیت خود باز می دارد و از این افراد خواسته تا اطلاع ثانوی به مرز کانادا نزدیک نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *