• ژوبین شهیدی
  • ۷ فروردین, ۱۳۹۹
  • اخبار

محدودیت در سفر به آلمان و کنترل مرز

آلمان از ۱۷ مارس محدودیت هایی را در پذیرش مسافران خارج از حوزه شنگن اعمال کرده است. این بدین معنی است که تمام مسافران هوایی یا دریایی که از کشوری غیر از کشورهای حوزه شنگن و کشورهای فاقد عضویت در اتحادیه اروپا هستند حق ورود به آلمان را تا اطلاع ثانوی ندارند.

علاوه بر این شهروندان اتحادیه اروپا و نیز شهروندان بریتانیا، ایسلند، لیختنشتاین، نروژ و سوییس و اعضای خانواده هایشان می توانند برای رسیدن به کشور خود از آلمان عبور کنند. این در مورد خارجی هایی که ویزای اقامت در یکی از این کشورها را دارند نیز صدق می کند. اما به غیر از این افراد هر کسی که نتواند دلیل منطقی برای ورود اظطراری خود به آلمان را ارائه کند حق ورود به آلمان را نخواهد داشت.

گفتنی است کنترل موقت مرزها از ساعت ۸ صبح روز ۱۶ مارس بین کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش ، سوییس، لوکزامبورگ و دانمارک اجرا شده است. البته برای تحویل کالا تردد از این مرزها مانعی ندارد. همه مسافران که سفرهای غیرضروری دارند نمی توانند از مرز این کشورها عبور کنند. سینماها، موزه ها و مراکز تفریحی بسته هستند. فروشگاه هایی که تامین مایحتاج اساسی مردم را به عهده دارند نظیر سوپرمارکت ها، داروخانه ها و بانک ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد. باقی مغازه ها باید بسته باشند. مسافرانی که از کشورهای چین، ایران، ایتالیا، ژاپن یا کره جنوبی از طریق سفر هوایی یا دریایی وارد آلمان می شوند باید اطلاعات لازم را بر روی کارت تخلیه ای که به آنها داده می شود ارائه کنند. همچنین در هنگام ورود مسافران مشکوک چک های سلامتی دقیقی انجام خواهد شد و از آنها پرسش های جامعی پرسیده خواهد شد.

رفتار مناسب در آلمان کرونایی

اگر در مسافران آلمان علائم کرونا پدید آمد (سرفه، آبریزش بینی، گلو درد و تب) باید با پزشک تماس تلفنی برقرار کنند. در اغلب موارد راهنماهای سفر، تور لیدرها یا هتل ها می توانند به کمک بیایند. مسافران باید اطلاعات تماس سفارت کشور خود در آلمان را محض احتیاط در اختیار داشته باشند.

انستیتو رابرت کوخ در آلمان موارد پرخطر را شناسایی می کند. در حال حاضر استان هایزنبرگ تنها منطقه پرخطر در آلمان محسوب می شود. در حال حاضر در خود آلمان محدودیت های خاصی برقرار نیست  توصیه می شود مسافران از رویدادهایی که جمعیت آن بالغ بر ۱۰۰۰ نفر است پرهیز کنند. البته بسیاری از این رویدادها همانطور که اشاره شد لغو شده اند. در برلین بسیاری از گردهمایی ها با بیش از ۵۰ نفر که شاملا سینما/تئاترها می شود لغو شده اند. در هامبورگ هم وضع به همین منوال است.

به طور کلی رهنمود بین المللی برای جلوگیری از سرایت این ویروس خطرناک باید در آلمان هم رعایت شود: شستن مداوم دست ها با آب و صابون به مدت حد اقل ۲۰ ثانیه؛ عطسه کردن روی ساعد دست یا دستمال کاغذی و دور انداختن بلافاصله دستمال کاغذی در سطل زباله؛ رعایت فاصله ۱٫۵ متری با افراد و امتناع از دست دادن با دیگران.

عبور آلمانی ها از سایر کشورها و بازگشت به آلمان

به خاطر محدودیت های اخیر در سفر، آلمان به شهروندان خود توصیه کرده که از انجام سفرهای غیرضروری به سایر کشورها خودداری کنند. مسافران باید در مورد هرگونه تغییر در شرایط حین اقامت خود مطلع بمانند. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از وبسایت های زیر بهره مند شوید:

وزارت بهداشت آلمان

وزارت حمل و نقل آلمان

سازمان بهداشت جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *