• ژوبین شهیدی
  • ۱۶ فروردین, ۱۳۹۹
  • اخبار

برنامه کانادا برای سال های ۲۰۲۰-۲۰۲۲ یک هفته قبل از اعلام تدابیر امنیتی کانادا در مقابله با کرونا اعلام شد. به عبارت بهتر، کانادا قصد دارد برای سال جاری از ۳۴۱۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کند؛ از این تعداد، ۹۱۸۰۰ نفر را نیروی کار ماهر تشکیل خواهد داد که از طریق دسته مهاجرتی اسکید ورکر فدرال به کانادا خواهند رفت و ۶۷۸۰۰ نفر دیگر از طریق برنامه های مهاجرت استانی به جمع مهاجران جدید الورود کانادا خواهند پیوست.

از ۸ ژانویه امسال که اولین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد تا کنون، هر دو هفته یک بار به طور مرتب پذیرش های اکسپرس انتری برگزار شده اند. پس از آنکه کانادا عزم خود را برای مبارزه با گسترش کرونا جزم کرد نیز در ۱۸ مارس پذیرش دیگری برگزار شد که طی آن تنها منتخبان استانی دعوت شدند. سپس تنها پنج روز بعد در ۲۳ مارس پذیرش استثنایی دیگری برگزار شد و طی آن متقاضیان تنها از طریق دسته تجربه کانادایی دعوت شدند.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در توییتی اعلام نموده که همچنان درخواست های مهاجرت را خواهد پذیرفت و به آنها رسیدگی خواهد کرد. همچنین اعلام کرده که رسیدگی به درخواست متقاضیانی که از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت شده ممکن است تا شش ماه به تعویق بیفتد. گفتنی است تا اینجای سال جاری میلادی مجموعا ۲۲۶۰۰ متقاضی از صف انتظار اکسپرس انتری بیرون کشیده شده و دعوتنامه دریافت کردند.

تعداد دعوتنامه های یا ITA هایی که طی فصل نخست سال ۲۰۲۰ صادر شده اند نسبت به فصل قبلی حکایت از رشد ۲۵ درصدی داشتند. کانادا در فصل چهارم سال ۲۰۱۹ مجموعا ۱۸۰۰۰ دعوتنامه صادر کرد. بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری طی سال جاری میلادی با دعوت از ۴۵۰۰ متقاضی برگزار شد.  گفتنی است اکسپرس انتری که در سال ۲۰۱۵ از آن رونمایی شده سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *