• ژوبین شهیدی
  • ۳ خرداد, ۱۳۹۹
  • اخبار

افرادی که همسر کانادایی دارند و درخواست اقامت دائم ارائه می کنند می توانند با ویزای کار باز به صورت قانونی در کانادا بمانند. پایلوت ویزای کار باز به کانادایی ها (شهروندان کانادا) و همسرانشان اجازه می دهد تا هنگام ارائه درخواست برای اقامت دائم از طریق اسپانسرشیپ همسران بتوانند در کانادا کار کنند.

از جمله شرایط این ویزا، علاوه بر معیارهای دیگر این است که به صورت قانونی در کانادا ساکن باشند و نشانی محل زندگی شان با نشانی محل زندگی همسرشان متفاوت نباشد. گفتنی است از ژانویه سال جاری این چهارمین بار است که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا این پایلوت را تمدید می کند: تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰٫ تا کنون سخنی از تمدید مجدد این پایلوت طی سال جاری بیان نشده است.

یک تفاوت ویزای کار باز با سایر ویزاهای کاری این است که دارنده این ویزا می تواند برای هر کارفرمای کانادایی کار کند؛ این در حالی است که برخی از ویزاهای کاری اجازه کار برای کارفرمایان معینی را به متقاضی می دهند و متقاضی باید فقط برای کارفرمایی کار کند که نام وی در ویزا قید شده است.

اداره مهاجرت کانادا از سال ۲۰۱۴ که از این ویزا رونمایی کرد همه ساله آن را تمدید کرده است. این پایلوت به همسران کانادایی ها اجازه می دهد تا ضمن ارائه درخواست برای اقامت دائم کانادا در کانادا کار کنند.

نحوه اخذ ویزای کار باز به عنوان همسر یک کانادایی

می توانید درخواست خود را برای پایلوت ویزای کار باز و اسپانسرشیپ همسر هم به طور جداگانه و هم در آن واحد ارائه کنید. اگر همزمان برای هر دو درخواست ارائه می کنید، تمام مدارک و رسید پرداخت هزینه ها را از طریق پست ارسال نمایید. اگر به خاطر اختلالاتی که کرونا ایجاد کرده قادر به انجام این کار نیستید باید علت را به اداره مهاجرت توضیح دهید تا ۹۰ روز دیگر فرصت داشته باشید. اگر درخواست شما پس از ۹۰ روز همچنان ناقص باشد اداره مهاجرت بار دیگر مهلت ۹۰ روزه به شما خواهد داد تا مدارک خود را کامل ارائه نمایید.

اگر درخواست اسپانسرشیپ همسران را ارائه داده اید و درخواست اقامت دائم شما مورد تایید قرار گرفته است می توانید به صورت آنلاین درخواست ویزای کار باز دهید. تاییدیه نامه ای است از طرف اداره مهاجرت کانادا مبنی بر اینکه شما واجد تمام شرایط اقامت دائم کانادا هستید اما باید بررسی های پیشینه ای، پزشکی و امنیتی در مورد شما انجام شود. اگر این تاییدیه نامه را دریافت نکرده اید اداره مهاجرت از شما می خواهد که درخواست ویزای کار باز را از طریق پست ارسال کنید. باید در این درخواست، تمام مدارک و رسید پرداخت هزینه ها را ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *