• ژوبین شهیدی
  • ۱۷ خرداد, ۱۳۹۹
  • اخبار

اگر دولت فدرال کانادا احساس کند که بر داشته شدن محدودیت ها برای ایمنی کانادایی ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد طبیعتا در بر داشته شدن محدودیت ها تردیدی نخواهد داشت. دولت فدرال به دقت موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در سراسر جهان را رصد خواهد کرد تا ببیند که آیا محدودیت ها تاثریی دارد یا نه. البته اثربخشی تصمیمات کانادا در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در این تصمیم کانادا نقش خواهد داشت.

بنا به اعلام Health Canada به یمن اقدامات و تدابیر کانادا در راستای سلامت مردم، منحنی همه گیری کرونا در کانادا شیب پیدا کرده است. در اواسط ماه مارس استان ها و مناطق کانادا قرنطینه شدند اما طی چند هفته اخیر قدری از محدودیت های تردد در کانادا کاسته شده است.

در اول ماه ژوئن یعنی تقریبا هفته پیش ۷۵۹ مورد ابتلا به کرونا در کانادا گزارش شد که از ۲۹ ماه مارس به پایین ترین حد خود رسیده است. اگر این روند ادامه پیدا کند می توان امیدوار بود که کانادا به استقبال مسافران خارجی رود و مثلا، ورود افراد ی نظیر دارندگان تاییدیه اقامت دائم کانادا یا به اختصار COPR که این تاییدیه را پس از اعمال محدودیت های سفر در روز ۱۸ مارس دریافت کرده اند را ممکن سازد.

علاوه بر این کانادا ورود برخی مسافران را طی این مدت ممکن ساخته است. بنابراین اول جولای که فرا برسد خواهیم دید که آیا کانادا به استقبال از مسافران خارجی از سراسر جهان خواهد رفت یا خیر. البته این مسافران برای تامین امنیت و سلامت کانادایی ها، باز هم باید بعد از ورود به کانادا خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

برداشتن محدودیت ها از اول جولای از دو جنبه به نفع کاناداست: اداری و اقتصادی.  

از نقطه نظر اداری، کانادا می خواهد به محض بازگشت ایمنی و سلامت، از مسافران خارجی بیشتری استقبال کند تا از فشار بیش از حد بر سیستم مهاجرتی خود جلوگیری کند. هر چقدر محدودیت ها بیشتر اعمال شود فشار بیشتر بر گرده اداره مهاجرت کانادا و سفارتخانه های این کشور در سراسر جهان وارد خواهد آمد چرا که بر تعداد افرادی که در صف انتظار مانده اند افزوده می شود.

از منظر اقتصادی، ورود مسافران به کانادا از اول جولای به ترمیم اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد. مثلا، دانشجویان خارجی به به تنهایی سالانه ۲۲ میلیارد دلار به اقاصاد کانادا کمک می کنند.

در پایان اینکه کانادا به خوبی می داند که امنیت و سلامت مردم کانادا از تبعات اقتصادی و اداری این محدودیت ها مهم تر است. به هر حال باید منتظر ماند و دید دولت فدرال چه تصمیم خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *