• ژوبین شهیدی
  • ۱۳ مرداد, ۱۳۹۹
  • اخبار

کانادایی هایی که نیاز مبرمی به گرفتن پاسپورت دارند می توانند از ۳۱ جولای درخواست خود را از طریق پست ارائه کنند. کانادایی هایی که پروازشان ظرف مدت کمتر از ۳۰ روز آینده است و یا نیاز مبرمی به پاسپورت خود داشته باشند می توانند درخواست حضوری ارائه کنند. رسانه های دولتی کانادا به کانادایی هایی که برنامه ای برای سفر ندارند توصیه کرده اند قبل از درخواست پاسپورت صبر کنند. دولت کانادا به خاطر تقاضای بالا برای پاسپورت ها و نیز تدابیر ویژه امنیتی برای محافظت از سلامت کارکنان و شهروندان انتظار تاخیر در رسیدگی را دارد.

همچنین در خبر دیگر، کانادا فرایند ساده شده ی تجدید پاسپورت را تمدید کرده است؛ این فرایند به افراد اجازه می دهد درخواست خود برای پاسپورت جدید را بدون ارائه مجدد مدارک شهروندی و اعلام ضامن ارائه کنند. افرادی که پاسپورتشان در تاریخ اول فوریه ۲۰۱۹ یا بعد از آن منقضی شده اکنون می توانند از این فرایند ساده شده برای ارائه درخواست جهت پاسپورت جدید خود استفاده کنند.

گفتنی است در حال حاضر مراکز موسوم به Service Canada  خدمات پاسپورتی را فقط از طریق تعیین وقت قبلی ارائه می کنند. وبسایت دولت کانادا ابزار آنلاینی ارائه کرده که به افراد کمک می کند نزدیک ترین مرکز Service Canada به محل زندگی خود را پیدا کنند. وزیر سابق مهاجرت کانادا احمد حسین در گفتگویی رسانه ای گفته است “متقاضیانی که پاسپورت خود را ظرف مدت کمتر از ۳۰ روز آینده نیاز دارند حتما درخواست وقت قبلی ارائه کنند.”

کانادایی هایی که خارج از کانادا هستند می توانند با نزدیک ترین دفتر دولت کانادا برای ارائه مدارک سفر تماس بگیرند. این دفاتر خدمات پاسپورتی را در سطوح مختلف بسته به شرایط محلی شان ارائه می کنند. مدارک سفر و مدارک هویتی پناهندگان به صورت فوری رسیدگی می شوند.

وزیر مهاجرت کانادا مارکو مندچینو نیز در گفتگویی اعلام کرده است که “از سر گیری خدمات پاسپورتی از طرق پست و امکان ارائه خدمات پاسپورتی به صورت حضوری برای افرادی که کمتر از ۳۰ روز آینده به پاسپورت خود نیاز دارند گامی دیگری به جلوست در راستای از سر گیری خدمات پاسپورتی در کانادا. محدودیت های سفر همچنان در سراسر دنیا برقرار است اما ما می دانیم که بسیاری از کانادایی ها برای انجام سفری ضروری به پاسپورت خود نیاز دارند و یا قصد برنامه ریزی برای آینده خود دارند و بنابراین نهایت تلاش خود را برای دسترسی آنها به این خدمات انجام می دهیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *