• ژوبین شهیدی
  • ۱۶ مرداد, ۱۳۹۹
  • اخبار

چهار برنامه مهاجرتی کانادا نسخه کپی شده ای از نتایج آزمون زبان را به جای اصل مدرک زبان می پذیرند. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که برای برنامه های مهاجرتی زیر نسخه کپی نتایج آزمون زبان را هم می پذیرد و نیازی به ارائه اصل مدرک زبان نیست:

  • پایلوت مهاجرت آتلانتیک
  • Agri-Food Pilot (AFP)
  • پایلوت مهاجرت به روستایی و شمالی
  • ویزای استارتاپ

نمره آزمون زبان CLB متقاضیان مهاجرت به کانادا می بایست مختص هر یک از این برنامه ها باشند. مهارت های چهارگانه زبانی در این آزمون ۱۲ سطح دارد.

پایلوت مهاجرت آتلانتیک؛ زندگی در ساحل شرقی کانادا

برنامه مهاجرتی موسوم به پایلوت مهاجرت آتلانتیک برنامه ای است برای مهاجرت خارجی هایی که در یکی از این چهار استان آتلانتیک کانادا پیشنهاد شغل دارند: نیو برانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور. کارفرمایان کانادایی که مایل به استخدام اتباع خارجی از طریق این برنامه هستند از LMIA معاف هستند. به محض اینکه فرد تبعه خارج جاب آفر یا پیشنهاد شغل را پذیرفت کارفرما او را با یک سازمان ارائه دهنده خدمات اسکان مهاجران مرتبط می کند.

اگر کارفرما نیاز فوری به کارگر خارجی داشته باشد می تواند ویزای کار موقت اخذ کند تا آن فرد هر چه سریع تر به کانادا مهاجرت کند. تبعه خارج برای به دست آورد ویزای کار می بایست ظرف ۹۰ روزاز درخواست ویزای کار موقت درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه کند. نمره زبان در این برنامه مهاجرتی حداقل CLB 4 است.

 Agri-Food Pilot؛ کار در بخش کشاورزی، گوشت و مواد غذایی

مسیر مهاجرتی AFP برای اتباع خارجی شاغل در صنایع غذایی و کشاورزی است. متقاضیان می بایست دارای پیشنهاد کار تمام وقت حداقل به مدت ۱۲ ماه برای کار در صنایع فراوری گوشت، برداشت محصول، تولیدات گلخانه ای و نظارت بر مزارع و مشاغل مربوطه دیگر داشته باشند. نمره زبان در این برنامه مهاجرتی حداقل CLB 4 است.

پایلوت مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی؛ ساختن جوامع جدید

این برنامه مهاجرتی مناسب خارجی هایی است که می خواهند در یکی از جوامع مشارکت کننده در این مناطق وارد شده و زندگی تازه ای بسازند. تا کنون ۹ جامعه یا community درخواست مهاجران را پذیرفته اند. هر شهرداری شرایط خاص خود را دارد اما متقاضیان می بایست حداقل واجد استانداردهای دولت فدرال باشند. شرط زبانی دولت فدرال برای این برنامه مهاجرتی بستگی به جاب آفر یا پیشنهاد شغل دارد. افرادی که می خواهند در مشاغلی کار کنند که سطح مهارتی شان در دسته بندی ملی یا NOC مشاغل ۰ یاA  است می بایست حداقل CLB 6 داشته باشند. اینها مشاغل و حرفه های مدیریتی هستند که نیاز به مدارک دانشگاهی دارند.

برای مشاغل سطح مهارتی B که مشاغل فنی را در بر می گیرند نمره زبان متقاضیان می بایست حداقل CLB 5 باشد. و برای مشاغلی که نیاز به آموزش حین کار دارند و سطح مهارتی شان C یا D است نمره زبان متقاضیان می بایست حد اقل CLB 4 باشد.

ویزای استارتاپ کانادا برای کارآفرینان

کارآفرینان خارجی که می خواهند در کانادا کسب و کاری راه اندازی کنند می توانند چشم امید خود را به برنامه ویزای استارتاپ کانادا بدوزند. متقاضیان می بایست ثابت کنند که کسب و کارشان در کانادا از طرف یکی از سازمان های سرمایه گذاری فرشته یا سرمایه گذاری خطرپذیر (venture capital fund) مورد حمایت قرار گرفته است. حد اقل نمره زبان متقاضی در این مسیر مهاجرتی نیز در تمام مهارت های زبانی باید CLB 5 باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *