• ژوبین شهیدی
  • ۱۸ شهریور, ۱۳۹۹
  • اخبار

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که کارفرمایان کانادایی موظف هستند حقوق آندسته از مهاجرینی را حتی اگر فاقد سین نامبر یا شماره تامین اجتماعی (Social Insurance Number (SIN)) باشند کامل پرداخت کنند. با اینکه نیروی کار مهاجر می بایست پس از سه روز از شروع کار خود سین نامبر دریافت کنند، دریافت این عدد برای شروع کارشان الزامی نیست بلکه باید آن را پس از گذشت سه روز از آغاز استخدامشان به کارفرمای خود ارائه کند.

سین نامبر چیست؟

شماره تامین اجتماعی کانادا که اختصارا به آن SIN Number می گویند یک شماره ۹ رقمی است که به اتباع خارجی اجازه کار کردن در کانادا و یا دسترسی به خدمات دولتی را می دهد. از این شماره برای احراز هویت استفاده می شود و استفاده از سین نامبر افراد دیگر غیرقانونی است. فهرستی از خدماتی که سین نامبر را الزامی اعلام کردند در Service Canada آمده است؛ علاوه بر این فهرستی از خدمات و برنامه هایی که سین نامبر را لازم نمی دانند هم آورده شده است. کارفرمایان کانادایی پس از استخدام نیروی کار خود باید بلافاصله به سین نامبر آنها دسترسی داشته باشند.

به موجب قانون کارفرمایان کانادایی باید نکاتی را در این رابطه رعایت کنند برای نمونه در  International Mobility Program کارفرمایان باید اتباع خارجی را در همان شغل و با همان حقوق و شرایط کاری استخدام کنند که در جاب آفرشان آمده است. در رابطه با حقوق و دستمزد، کارفرمایان باید حق و حقوق کارمند و کارگر خود را تمام و کمال همانگونه در قرارداد و جاب آفر آمده است پرداخت کنند. افزایش دستمزد ممکن است نشانه ای از تغییر در وظایف باشد که بدین معناست که کارمند اکنون در شغلی دیگر نسبت به آنچه در جاب آفر عنوان شده مشغول است. گاهی اوقات افزایش دستمزد نیز چنانچه بر توانایی نیروی کار خارجی در احراز شرایط LMIA تاثیر بگذارد باعث می شود که کارفرما از این قانون سرپیچی کند.

با اینکه الزامات قرنطینه ای باید رعایت شوند تمامی تازه واردان به کانادا باید همچنان خود را در بدو ورود به کانادا تا ۱۴ روز قرنطینه کنند. کارفرمایان باید حقوق کارگر و کارمند خود را همانگونه که در جاب آفر (پیشنهاد شغلشان) در این مدت عنوان شده پرداخت کنند. کارفرمایان ممکن است توسط ماموران اداره مهاجرت بازرسی شوند تا رعایت یا سرپیچی آنها از این مقررات مشخص گردد و حقوق نیروی کار خارجی و مهاجر پایمال نشود. همچنین، در سه مورد زیر ممکن است کارفرما مورد بازرسی قرار بگیرد:

  • دلیلی بر ظنین شدن به عدم رعایت مقررات از جانب کارفرما وجود داشته باشد؛
  • کارفرما قبلا در گذشته از این مقررات سرپیچی کرده است؛ یا
  • کارفرما به طور random برای بازرسی انتخاب شده باشد.

کارفرمایی که پیشنهاد شغل را برای استخدام تبعه خارجی به اداره مهاجرت تسلیم می کند مسئول رعایت مفاد مقررات این برنامه است. کارفرمایان پس از گذشت یک از روز از استخدام تبعه خارجی ممکن است در هر روز از ماه و تا ۶ سال بپس از صدور ویزای کاری نیروی کار خارجی شان مورد بازرسی قرار بگیرند. کارفرمایانی که وظیفه ارائه جاب آفر را به نمینده قانونی شان محول می کنند نیز همچنان مسئول رعایت تمامی درخواست های ماموران بازرسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *