• ژوبین شهیدی
  • ۲۳ شهریور, ۱۳۹۹
  • اخبار

بین متقاضیان مهاجرت به کانادا تصور غلطی وجود دارد و آن اینکه مهاجرت به برخی از استان ها و مناطق کانادا “راحت تر” است. واقعیت این است که مادام که شما واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی باشید در مهاجرت به هر یک از استان های کانادا مشکلی نخواهید داشت. اگر هم در استانی به خصوص دارای پیشنهاد کار باشید سهولت مهاجرت شما به آن استان بدیهی به نظر می رسد اما برای افرادی که تا به حال پایشان را به کانادا نگذاشته اند شاید آنقدرها هم ساده به نظر نیاید.

پیدا کردن برنامه مهاجرت استانی که مناسب شما باشد مثل پیدا کردن کلید برای یک قفل است. هر کلیدی به هر قفلی نمی خورد؛ بسته به شرایط و موقعیت و نیز مهارت ها و تجربه کاری و نیز نیازهای بازار کار آن استان، کلید مهاجرت هم وجود دارد. اکثر مناطق کانادا به استثنای نوناوات و کبک مسیرهای مهاجرتی مرتبط با برنامه مهاجرت استانی خود را دارند. این مسیرهای مهاجرتی برای تامین نیازهای خاص هر استان تدارک دیده شده اند و مهاجران خاصی را در نظر دارند؛ فرقی هم ندارد که آن مهاجران ماهر هستند یا بدون مهارت؛ کارآفرین هستند یا دانشجوی بین المللی. به غیر از مسیرهای مهاجرتی کبک و فدرال، تمامی استان ها و مناطق کانادا که در برنامه مهاجرت استانی شرکت کرده اند حدود ۸۰ مسیر مهاجرتی خاص دارند.

اگر متقاضی مهاجرت از طرف یکی از این مسیرهای مهاجرتی PNP ، یعنی مسیرهایی که به سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط اند انتخاب شود ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کند. اگر شما این ۶۰۰ امتیاز را دریافت کنید حتما در دور بعدی برای شما دعوتنامه صادر می شود تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنید.

اگر جاب آفر (پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی) ندارید

مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی برنامه مهاجرت استانی انتاریو یکی از محبوب ترین گزینه های مهاجرتی برای متقاضیان فاقد جاب آفر است. این مسیر سه دسته مرتبط با اکسپرس انتری دارد و طی سال جاری میلادی فعالانه برای متقاضیان مهاجرت دعوتنامه صادر کرده است. با اینکه در این مسیر مهاجرتی جاب آفر نیاز نیست باید پروفایل اکسپرس انتری فعال و سابقه کار داشته باشید تا انتخاب شوید.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان گزینه دیگری پیش روی متقاضیان خارجی فاقد جاب آفر است. دسته اسکید ورکر بین المللی ساسکاچوان دو مسیر مهاجرتی بسیار فعال دارد که نیازی به جاب آفر ندارند: یکی مسیر مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری ساسکاچوان است که شرط داشتن پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال را دارد. دومی مسیر مهاجرتی مشاغل مورد نیاز یا  Occupation In-Demand است که آن هم فاقد شرط داشتن جاب آفر است. این مسیر مهاجرتی نیروی کار ماهری را که قادر به تامین نیازهای بازار کار ساسکاچوان هستند را وارد می کند. از جمله شرایط متقاضی داشتن یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل مورد نیاز فهرست شده در اینجاست.

و سومین مسیر مهاجرتی که نیازی به جاب آفر ندارد برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا است؛ این مسیر مهاجرتی یکی از گسترده ترین و نوآورانه ترین مسیرهای مهاجرت استانی است. برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا از چهار مسیر برای انتخاب متقاضیان اکسپرس انتری استفاده می کند. برنامه مهاجرت استانی نوا سکوشیا در صف انتظار اکسپرس انتری جست و جو می کند و متقاضیانی را که در مشاغل معینی سابقه کار دارند انتخاب می کتد. با اینکه مسیر مهاجرتی اولویت های بازار کار ویژه پزشکان داشتن جاب آفر را شرط کرده است (جاب آفری که از مقام مسئول سلامت استان دریافت شده باشد) مسیرهای مهاجرتی Nova Scotia Demand; Nova Scotia Experience و اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا (برای متقاضیانی غیر از پزشکان) داشتن جاب آفر را شرط نکرده اند.

اگر فرانسه بلد هستید

این فقط کبک نیست که نیاز به مهاجران فرانسه زبان دارد؛ خارج از استان فرانسه زبان کبک استان هایی هستند که نیازمند متقاضیان دوزبانه یا فرانسه زبان هستند. برنامه مهاجرتی اسکیلد ورکر فرانسه زبان برنامه مهاجرت استانی انتاریو به این استان اجازه می دهد تا در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال نیروی کار ماهر فرانسه زبانی بگردد که به غیر از داشتن معیارهای دیگر اتفاقا به زبان انگلیسی هم مسلط هستند. این برنامه مهاجرتی طی شش ماه اخیر فعال بوده است و بیش از ۷۰۰ اعلانیه تمایل یا  notifications of interest صادر کرده است.

اگر در بخش تکنولوژی شاغل هستید

دو تا از مهم ترین مسیرهای مهاجرتی مرتبط با برنامه مهاجرت استانی برای نیروی کار شغل در بخش تکنولوژی توسط بریتیش کلمبیا و انتاریو اداره می شود. انتاریو به صورت دوره ای پذیرش های موسوم به Tech Draw را در چهارچوب مسیز مهاجرتی اولویت سرمایه انسانی که مرتبط با اکسپرس انتری است برگزار می کند.این پذیرش ها افرادی را هدف می گیرند که در یکی از شش شغل مرتبط با تکنولوژی نظیر مهندس کامپیوتر و توسعه دهنده وب سابقه کار دارند. در این مسیر داشتن جاب آفر نیازی نیست. از سوی دیگر، Tech Pilot بریتیش کلمبیا متقاضیان مهاجرت را تقریبا به صورت هفتگی انتخاب می کند. این پایلوت در چهارچوب مسیر مهاجرتی BC Skills Immigration فعالیت می کند. جاب آفر در یکی از ۲۹ شغل تعیین شده شرط است.

اگر در استان یا منطقه خاصی سابقه کار یا تحصیل دارید

چندین برنامه مهاجرت استانی مسیرهایی دارند که به نفع افرادی است که در آن استان یا منطقه سابقه کار یا تحصیل دارند. برنامه مهاجرت استانی منیتوبا دو مسیر مهاجرتی به نام های  Skilled Worker in Manitoba و Skilled Worker Overseas دارد که افرادی که سابقه کار و تحصیل در منیتوبا دارند می توانند از هر دوی آنها استفاده کنند. منیتوبا از طریق International Education سه زیرمجموعه متمایز هم برای افرادی که از یکی از موسسات آموزش عالی یا دانشگاه های منیتوبا فارغ التحصیل شده اند دارد.

برنامه مهاجرت استانی: بهترین راه اقامت دائم کانادا

اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی قرار است تا سال ۲۰۲۲ در جذب مهاجر رکورشکنی کنند. علیرغم محدودیت هایی کرونایی حال حاضر اکثر برنامه های مهاجرت استانی همچنان پذیرش برگزار می کنند. افرادی که به طور جدی مهاجرت به کانادا را در هدف خود قرار داده اند از تمامی مسیرها و برنامه های مهاجرتی بهره مند خواهند بود. گزینه ها فراوان هستند و حق انتخاب وجود دارد تا متقاضی بسته به موقعیت و شرایط و پیش زمینه ی خود به کانادا مهاجرت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *