• ژوبین شهیدی
  • ۲۴ شهریور, ۱۳۹۹
  • اخبار

در گام نخست، از متقاضیان برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوت می شود که پروفایل خود را به سیستم EOI جدید انتاریو ارائه کنند؛ این پروفایل آنها را وارد صف انتظار خواهد کرد. سپس، از آنها درخواست می شود که اطلاعات شخصی، کاری و عوامل مربوط به سرمایه انسانی خود را اعلام کنند. آنگونه که انتاریو اعلام کرده است متقاضیان بر اساس اطلاعاتی که در EOI خود اعلام کرده اند رتبه بندی خواهند شد. انتاریو امتیازها را بازبینی و برای ثبت نام کنندگان منتخب دعوتنامه صادر خواهد کرد. این فرایند شبیه فرایندی است که سیستم اکسپرس انتری فدرال و سایر سیستم های مبتنی بر EOI در برنامه مهاجرت استانی به کار می بندند.

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

سیستم اکسپرس انتری پذیرش های دوره ای و متناوب را معمولا هر دو هفته یک بار برگزار می کند تا به اینجای سال ۲۰۲۰ مجموعا از ۶۹,۹۵۰ متقاضی مهاجرت دعوت کرده تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا اعلام کنند. انتاریو همچنین گفته است که پذیرش های عمومی و هدفمند را برگزار خواهد کرد و سهمیه امتیازهای EOI را در وبسایت خود منتشر خواهد نمود. انتاریو همچنین اعلام کرده است این هدف از این تغییرات این است که پاسخدهی بازار کار برنامه مهاجرت استانی انتاریو افزایش یابد، جذب مهاجران راهبردی تر انجام شود و نیازهای بازار کار منطقه بهتر تامین شوند.”

گفتنی است در گذشته برخی از مسیرهای مهاجرتی برنامه مهاجرت استانی انتاریو با مشکل دریافت درخواست مواجه بودند. اخیرا مسیر مهاجرتی Employer’s job offer: International student تنها چند دقیقه باز شد و خیلی زرود با تکمیل شدن ظرفیت یسته شد. در ماه جولای نیز مسیر مهاجرتی Employer Job Offer: Foreign Worker ظرف تنها چند ساعت از افتتاح تکمیل ظرفیت شد. این رویکرد، که اولویت با افرادی است که زودتر اقدام می کنند و در نتیجه خیلی زودتر تکمیل ظرفیت انجام می شود انتقادات زیادی را بر انگیخته است چرا که بیشتر به نفع افرادی است که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

تمامی تغییرات اعمال شده پس از یک دوره مشورتی ۴۵ روزه که در ۲۳ اکتوبر ۲۰۲۰ به پایان می رسد اجرایی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *