• ژوبین شهیدی
  • ۲۹ شهریور, ۱۳۹۹
  • اخبار

شهروندی کانادا مزایای زیاد دارد

شهروند کانادا شدن این حق را به فرد می دهد که وارد سیاست کانادا شود. این حق می تواند به شکل مشارکت و رای دادن در انتخابات سطح فدرال، استانی یا شهری باشد. می تواند این حق را به فرد بدهد تا کاندید شود و یا در سطوح مختلف مدیریتی دولت کانادا مشارکت کند. شهروند کانادا شدن دسترسی به مشاغلی را برای فرد به همراه دارد که مستلزم امنیت بالا هستند نظیر شغل هایی در سطح دولت فدرال.  علاوه بر این قانون کانادا امکان دو یا چندتابعیتی بودن را هم به فرد می دهد.  این بدین معنیست که وقتی فرد شهروند کانادا شد می تواند تابعیت زادگاه خود را هم حفظ کند و مجبور به لغو آن نیست.

همچنین فرزندان شهروندان کانادا که در کانادا به دنیا می آیند بدون اینکه مجبور به عبور از هفت خوان رستم شوند به شهروندی کانادا نایل می آیند. در آخر اینکه شهروندان کانادا پاسپورت کانادا دارند و داشتن پاسپورت کانادا به عنوان یکی از قدرتمند ترین پاسپورت های جهان سفر بدون ویزا به اقصی نقاط دنیا را برای فرد راحت تر می کند و کشورهایی هم که ویزا می خواهند راحت تر به او ویزا می دهند. پاسپورت ریسک مواجهه با مشکلات مربوط به ورود به کانادا را کاهش می دهد.

چه کسی می تواند شهروندی کانادا دریافت کند؟

شرایط و معیارهای گوناگونی برای دریافت شهروندی کانادا وجود دارند که عبارت اند از:

  • اقامت دائم کانادا؛
  • زندگی در کانادا به مدت حداقل سه سال (یا حداقل  ۱,۰۹۵ روز) طی ۵ سال قبل از ارائه درخواست؛
  • توانایی سخن گفتن به یکی از دو زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسه) به قدری که برای برقراری ارتباط در جامعه کانادا کفایت کند؛
  • عدم سوء پیشینه موثر؛
  • موفقیت در آزمونی که برای سنجش دانش متقاضی از حقوق و تکالیف شهروندان و دانش ابتدایی در مورد جغرافیا، تاریخ و نظام سیاسی کانادا برگزار می شود.

دولت کانادا از متقاضیان می خواهد که مدارک خود را برای اثبات شرایط فوق ارائه کنند. سپس یکی از مهم ترین مراحل شرکت در آزمون شهروندی و گذراندن مصاحبه شهروندی است که هر دو پس از ارائه درخواست متقاضی برگزار می شوند.

اکثر مهاجران واجدشرایط شهروند می شوند

کانادا به خوبی به اهمیت مهاجران واقف است و برای رشد و توسعه اقتصادی خود به مهاجران متکیست. کانادا خدمات زیادی برای اسکان مهاجرانی که برای اقامت دائم انتخاب شده اند فراهم می کند تا مشارکت آنها در تمام جوانب جامعه کانادا ارتقا یابد و این به نوبه خود به موفقیت آنها در کسب شهروندی کانادا کمک خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای شهروندی کانادا در مقایسه با افرادی که فقط اقامت دائم کانادا دارد تاثیر مثبتی است که بر درآمد و بازار کار آنها ایجاد می شود. با اینکه سهم مهاجرانی که شهروند کانادا می شوند بسته به دوره مهاجرت و سایر عوامل نظیر تحصیلات و درآمد بسیار متغیر است، اکثر مهاجرانی که واجد شرایط شهروندی کانادا می شوند نهایتا موفق به اخذ آن خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *