• ژوبین شهیدی
  • ۲۹ شهریور, ۱۳۹۹
  • اخبار

شاید اینگونه به نظر برسد که در کشورهای توسعه یافته اختلاف طبقاتی وجود ندارد و همه تقریبا در یک سطح هستند؛ اما این تصور اشتباه است: در کانادا هم مانند سایر کشورها، افراد مشهور، صاحب قدرت و ثروت های فراوان، تنها نقاط مشخصی از شهر را خانه ی خود می دانند. اگر شما هم می خواهید با لوکس ترین محلات شهرهای مختلف کانادا آشنا شوید با ما همراه بمانید.

تورنتو: Bridle Path

نام این محله به معنای جاده ی اسب سواری است؛ به یک قدمی Bridle Path که نزدیک شوید خواهید فهمید که پا در یکی از گران ترین محلات کانادا گذاشته اید. خانه های این محله از تورنتو بسیار وسیع و فراخ است؛ در این محله ی تورنتو معماری خانه ها متنوع است: از فرامدرن گرفته تا قلعه های قرون وسطایی در برابر چشمانتان قرار دارد. اما اینکه چرا محله ی Bridle Path را به عنوان اولین محله انتخاب کرده ایم این است که این محله گران ترین محله در کل کاناداست. متراژ زمین های این محله هم نه به پا (foot) بلکه به ایکر (acre) محاسبه می شود. خلاصه ثروت از سر و روی این محله می بارد یا به عبارت دقیق تر دارد از سر آن سر می رود! محله ی Bridle Path در شرق Bayview حوالی Lawrence واقع شده است. در این محله ثروتمندان از تمامی مشاغل وجود دارند؛ خانه Prince خواننده معروف در این محله بوده است. قیمت خانه های این محله از تورنتو از ۲ میلیون دلار شروع می شود و تا ۲۰ میلیون دلار هم می رسد.

تورنتو: Rosedale

محله ی Rosedale یکی از محلات بالاشهری و زیبای تورنتو است که در شمال مرکز شهر تورنتو قرار گرفته است. با اینکه Bridle Path ممکن است پرزرق و برق باشد از نگاه بسیاری محله Rosedale باکلاس تر است. این محله ای سنتی است که چند تا از مهم ترین و ثروتمندترین خاندان های انتاریو در آن زندگی می کنند. ثروت این خاندان ها نسل به نسل چرخیده است و برای همین این محله با اصالت هم شمرده می شود. محله ی تاریخی، زیبا و باشکوه Rosedale از هرج و مرج و دیوانگی های شهر بزرگی همچون تورنتو جدا افتاده است. هر جایی از این محله که ساخت و ساز انجام نشده است را فضای سبز پوشانده است و درختان و گیاهان مانند حصن و حصاری سکنه ی این محله را از بقیه ی شهر تورنتو جدا کرده اند.

اتاوا: Rockcliffe Park

این محله در پایتخت کانادا یعنی اتاوا قرار دارد. در این محله برخی از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد کانادا زندگی می کنند. مانند بسیاری از مناطق و محلات لوکس کانادا بسیاری از نقاط این محله نیز پوشیده از جنگل و فضای سبز است گرچه بین درختان را زمین های وسیع و عمارات بزرگ فاصله انداخته اند. یکی از دلایلی که این محله از اتاوا پایگاه ثروتمندان و صاحبان قدرت شده است حریم شخصی است. در این محله از اتاوا پیاده رو وجود ندارد و برای همین کمتر با پای پیاده در آن تردد می شود. همچنین، جاده و خیابان چندان به این محله دسترسی ندارد و مردم عادی که در این محله زندگی نمی کنند عملا نمی توانند به آن راه بیابند و بدین ترتیب این محله حریم شخصی بالا و انزوای کاملی دارد. مهم ترین خانه ی این محله متعلق به رهبر حزب Opposition است.

اتاوا: New Edinburgh

محله ی نیو ادینبرا یا New Edinburgh نیز مانند محله Rockcliffe Park محله ای لوکس است که بخش زیادی از این لوکس بودن را افراد ساکن آن رقم زده اند. خانه رسمی نخست وزیر کانادا که ۲۴ Sussex Drive نام دارد در این محله است. بسیاری از سفرای کشورهای مختلف و سایر مقامات رده بالا نیز در این محله زندگی می کنند. وقتی رهبر سیاسی یک کشور در محله ای زندگی می کند نمی توان به آن محله محله ای عادی گفت. محله New Edinburgh به سکنه اجازه می دهد تا از یکی از زیباترین ویژگی هایی که یک محله می تواند داشته باشد لذت ببرند: رودخانه Rideau از غرب این محله می گذرد.

ونکوور: Shaughnessy Heights

با اینکه ونکوور شهر بسیار مدرنی است و ثروتمندانی در آن سکونت دارند که ثروت خود را از قدیم به ارث نبرده اند اما باز هم نقاطی در ونکوور یافت می شود که عمارات قدیمی و خاندان های ثروتمند در آن سکونت دارند. محله ی Shaughnessy Heights قطعا یکی از این نقاط است. ثروت خالص خانوار در این محله که در قلب و مرکز ونکوور قرار دارد به طور میانکین ۷٫۸۲ میلیون دلار است. خانه های این محله از قضا بالاترین قیمت را دارند. خرید خانه در این محله معمولا حدود ۳ میلیون دلار کانادا آب می خورد. این محله را شرکت راه آهن پسفیک کانادا ساخته است؛ این شرکت می خواسته هسته ای جدید و به شدت منحصر به فرد از املاک را در ونکوور ایجاد کند.

ونکوور: West Bay & Sandy Cove

در بیشتر شهرهای ساحلی حداقل یکی از نحصر به فرد ترین محلات احتمالا رو به دریاست. در ونکوور یکی از لوکس ترین محلات رو به دریا West Bay & Sandy Cove است که در غرب ونکوور قرار گرفته است. خانه های این محله که بهترین نمونه از معماری فاخر قرار دارند و نماهای حیرت انگیز از تنگه ی جورجیا شما را به خود فرا می خواند؛ این محله برای شهرنشینی که دلش برای شب نشینی دریایی می تپد ایده آل است.

مونترال: Laval-sur-le Lac

اگر تصور شما از لوکس بودن، خانه های وسیع، مرتب بودن چمن ها و درخت ها، باشگاه های گلف شخصی و رو به دریا بودن خانه هاست، Laval-sur-le Lac را به شما معرفی می کنیم. رودخانه ی Rivier-des-Praires پیش زمینه ای از تماشایی ترین چشم اندازهای کانادا را برای شما ترسیم می کند. علاوه بر این باشگاه گلف Le Club Laval-sur-le Lac  که یکی از باشگاه های افسانه ای فرانسه زبان کاناداست در این محله قرار دارد.

مونترال: Westmount Summit

اکثر نقاط محله ی Westmount را می توان در بین لوکس ترین بخش های مونترال قرار داد اما واقعیت این است که در Westmount Summit ثرئتمندین ثروتمندان سکونت دارند. واژه Summit در زبان انگلیسی به معنای قله است و اتفاقا محله Summit یکی از سه قله Mont Royal هم هست. محله ی Westmount در سمت راست جزیره مونترال قرار دارد و ثروتمندترین محله انکلیسی زبان مونترال محسوب می شود. این محله نیز مانند چند تا از محلات دیگر این فهرست، یکی از ثروتمندترین محلات در کل کانادا به حساب می آید. خانه های سنگی/آجری قدیمی در این محله به وفور دیده می شوند. افراد مطرح جامعه کانادا نظیر Marc Garneau نخستین فضانورد کانادایی که به فضا رفته است در برهه هایی از زندگی خود در این محله زندگی می کرده اند.

کلگری: Britannia

محله Bridle Path ممکن است پرزرق و برق ترین محله کانادا باشد اما بریتانیای کلگری بالاترین درآمد به ازای سکنه را راحت از آن خود می کند. درآمد سالانه خانوارهای این محله از کلگری به طور میانگین ۱٫۴۵ میلیون دلار است. تماشایی ترین خانه های این محله رو به پارک Riverdale هستند. باشگاه های گلف این محله نیز پاتوق تفریح افراد پولدار شهر است. در این محله مرکز خرید باکلاسی وجود دارد به نام Shoppes of Britannia. این ویژگی را سایر محلات کانادا ندارند.

کلگری: Bel Aire & Mayfair

خانه های این محله از کلگری به طور میانگین ۱٫۳۵ میلیون دلار قیمت دارند. متراژ خانه ها معمولا ۴۰۰۰ پا وسعت دارد و به خاطر همین قطعا در این فهرست جایی برای خود دست و پا کرده است.

وینیپگ: South Tuxedo و Old Tuxedo

خانه های یک میلیون دلاری محله ی South Tuxedo واقع در استان وینیپگ کانادا باعث شده که ما آن را در این فهرست به شما معرفی کنیم. برخی این محله را با Old Tuxedo در یک دسته قرار می دهند اما اهالی محل چندان موافق این دسته بندی نیستند. خانه های محله Old Tuxedo به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار دلار قیمت دارند و متوسط ثروت خالص شخصی خانوار در این محله نیز ۴٫۲۳ میلیون دلار کاناداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *