• ژوبین شهیدی
  • ۱۲ مهر, ۱۳۹۹
  • اخبار

اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا به اختصار EEBC متقاضیانی را انتخاب می کند که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. دسته Skills Immigration هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری است که شغلشان در بریتیش کلمبیا با تقاضای بالایی روبروست. حداقل امتیاز متقاضیان پذیرش ۲۹ سپتامبر بریتیش کلمبیا در یک از دسته ها به شرح زیر بوده است:

SI – Skilled Worker: 93

SI – International Graduate: 94

SI – Entry Level and Semi-Skilled: 75

EEBC – Skilled Worker: 93

EEBC – International Graduate: 94

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. اکثر استان های کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست های انتخاب استانی استفاده می کنند.

استان بریتیش کلمبیا مجموعا هفت پذیرش را از طریق زیرمجموعه ها و مسیرهای مختلف برنامه ی مهاجرت استانی خود برگزار کرده و از طریق آنها برای بیش از ۱,۴۳۰ دعوتنامه جهت تقاضا برای انتخاب استانی صادر کرده است. متقاضیانی که دعوتنامه دریافت کرده اند از روز دریافت دعوتنامه ۳۰ روز تقویمی فرصت دارند درخواست کامل خود را از طریق سیستم ثبت نام آنلاین برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا ارائه کنند. لازم به ذکر است صدور دعوتنامه برای ارائه تقاضای ضمانتی برای تایید شدن متقاضی جهت انتخاب نیست. از جمله شرایط  برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا این است که متقاضی مهاجرت از طرف کارفرمای داخل بریتیش کلمبیا که مایل به ساپورت کردن متقاضی طی فرایند درخواست است پیشنهاد کار تمام وقت نامحدود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *