• ژوبین شهیدی
  • ۳ خرداد, ۱۴۰۲
  • اخبار

با رشد پیر شدن جمعیت کانادا و تاثیرات همه گیری کووید ۱۹، این کشور با تقاضای روزافزون پرستار مواجه است.

آخرین اطلاعات فرصت های شغلی تا ژانویه ۲۰۲۳ نشان میدهد، ۱۶۲٫۰۰۰ موقعیت شغلی در دپارتمان مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی  (DHHS)  وجود داشته است .

با توجه به توافق دولت فدرال و استان ها، استان ها برای جذب پرستاران تحصیل کرده بین المللی (IEN) به عنوان مهاجران قانونی و راه حل مناسب برای پایان کمبود نیروی کار در این بخش اقدام می نمایند.

دلیل تقاضای بالا چیست ؟

داده های آماری ارائه شده توسط فدراسیون اتحادیه های پرستاران کانادا (CFNU) در گزارش ماه ژانویه نشان داد که کمبود نیروی کار پرستار در کانادا باعث فشار کاری زیاد و سلامت روانی ضعیف در این بخش شغلی شده است. به طوری که در نظرسنجی ماه مارچ ۲۰۲۳ این اتحادیه از هر ۱۰ پرستار ۴ نفربه ترک کار خود فکر میکنند.

 

استان هایی با بیشترین تقاضا برای جذب پرستار :

 

آلبرتا

آلبرتا در ماه فوریه ۲۰۲۳ اعلام کرده است بیش از ۱۵ میلیون دلار اعتبار برای آموزش و حمایت های لازم از IEN ها ( پرستاران تحصیل کرده بین المللی ) سرمایه گذاری می کند. این بودجه شامل ۷٫۸ میلیون دلار برای دانش آموزان برای دسترسی به ۳۰۰۰۰ دلار کمک هزینه است. مابقی بودجه ۶۰۰ صندلی جدید برای برنامه های جذب پرستار  در سه دانشگاه آلبرتا ایجاد خواهد کرد.

آلبرتا همچنین یک یادداشت تفاهم با فیلیپین امضا کرده است تا فرآیند استخدام پرستاران فیلیپینی دارای مجوز را تسهیل کند.

 

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا اخیراً مناسبات جدیدی بین  پرستار و بیمار جدید معرفی کرده است که به سطح مراقبت بستگی دارد. به عنوان مثال، یک پرستار ICU با یک بیمار جدید دارای نسبت ۱به۱ خواهد بود. هدف از این کار این است که بیماران مراقبت های لازم را دریافت کنند و پرستاران تحت فشار قرار نگیرند.

علاوه بر این، اکنون هزینه های درخواست و ارزیابی ویزا برای IEN ها (پرستاران تحصیل کرده بین المللی) را پوشش می دهد که می تواند بیش از ۳۷۰۰ دلار هزینه داشته باشد. بریتیش کلمبیا همچنین تا سقف ۴۰۰۰ دلار به ازای هر نفر برای پوشش هزینه های  ارزیابی ها و هزینه های واجد شرایط سفر برای پرستارانی که پس از ترک کار به کار باز می گردند، ارائه می دهد.

 

مانیتوبا

مانیتوبا برنامه اقدام منابع انسانی سلامت خود را در نوامبر ۲۰۲۲ آغاز کرد. دولت همچنین متعهد شد که ۲۰۰۰ ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی (پزشک و پرستار) جدید را، با۲۰۰ میلیون دلارسرمایه گذاری برای حفظ، آموزش و استخدام کارکنان مراقبت های بهداشتی در سراسر استان سرمایه گذاری کند و اضافه کاری اجباری را حذف کند.

 

نوا اسکوشیا

در ۲۰ مارس، تیم هیوستون، نخست وزیر نوا اسکوشیا، اعلام کرد که پرستاران در این استان ۱۰۰۰۰ دلار پاداش دریافت خواهند کرد. کسانی که تا پایان مارس ۲۰۲۴ قرارداد بازگشت خدمات دو ساله را امضا کنند، ۱۰۰۰۰ دلار اضافی در سال بعد دریافت خواهند کرد.

این استان همچنین ۱۵۴ پیشنهاد مشروط برای کارکنان مراقبت های بهداشتی، از جمله پرستاران، در سفرهای استخدامی بین المللی به کنیا، سنگاپور، امارات متحده عربی و بریتانیا ارائه کرده است.

 

انتاریو

در اکتبر ۲۰۲۲، وزارت بهداشت انتاریو، کالج پرستاران در انتاریو و کالج پزشکان و جراحان انتاریو تغییراتی را ایجاد کردند، مانند:

اجازه دادن به پرستاران تحصیل کرده بین المللی (IEN) برای ثبت نام در کلاس های موقت و شروع کار زودتر در حالی که برای اتمام دوره کامل تلاش می کنند.

تسهیل بازگشت پرستاران غیر شاغل یا بازنشسته به این رشته.

ایجاد یک کلاس ثبت نام موقت و مستقل برای پزشکان سایر استان ها و مناطق، که تا ۹۰ روز در انتاریو کار می کنند. علاوه بر این، از اول ژانویه ۲۰۲۳ امسال، تغییرات بیشتری اعمال شد.

 

*** برای بررسی رزومه و دریافت پیشنهادات شغلی مرتبط با قوانین جدید ویزای کار کانادا می توانید با موبایل از طریق اپلیکیشن های اینترنتی در تماس باشید ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *