Iranian-society-of-Australia-7-qpr
برنامه مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری
اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا از بهترین و سریع‌‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به استرالیا است.
از آنجا که گرفتن ویزاهای تجاری استرالیا از جمله ویزای سرمایه گذاری از نظر اداری و حقوقی به مراتب پیچیده هستند، توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام برای این‌گونه ویزاها حتما با یک وکیل مهاجرت استرالیا مشورت کنید.
۱. ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای اقامت موقت – ساب کلاس ۱۸۸
ویزای ۱۸۸ استرالیا برای اقامت موقت چهار ساله (ساب کلاس ۱۸۸) به سه زیر گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شود:
  • ویزای کارآفرینی (Business Innovation Stream)
  • ویزای سرمایه گذاری معمولی (Investor Stream)
  • ویزای سرمایه گذاری ویژه (Significant Investor Stream)
این ویزاها از زمانی که اعطا می‌شود به مدت ۴ سال و ۳ ماه اعتبار دارد. البته در صورتی که درخواست شما برای اخذ ویزا قبل از تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۵ ثبت شده باشد مدت این اقامت ۴ سال است.
با اخذ این ویزا می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:
  • می‌توانید به مدت ۴ سال و سه ماه در استرالیا زندگی کنید.
  • همسر، فرزندان و کسانی که به شما وابستگی کامل دارند، می‌توانند با شما به استرالیا وارد شوند.
  • به اعضا خانواده شما نیز اجازه کار و زندگی در استرالیا داده می‌شود.
  • مسیر را برای اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۸۸۸ یا دیگر ویزاها برای شما هموار می‌سازد.
شرایط ویزای ۱۸۸ استرالیا
سن: برای ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه گذاری معمولی باید کمتر از ۵۵ سال داشته باشید. البته در حال حاضر برخی ایالت‌های استرالیا در موارد زیادی افراد بالای ۵۵ سال را نیز قبول می‌کنند.
دارایی: حداقل دارایی شما و همسرتان برای ویزای کارآفرینی باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا (شامل اموال منقول و غیر منقول) و قابل انتقال به این کشور در مدت حداکثر ۲ سال پس از اخذ ویزا باشد.
این مقدار برای ویزای سرمایه گذاری معمولی ۲.۲۵ میلیون دلار استرالیا (در دو سال از پنج سال اخیر) است. برای ویزای سرمایه گذاری ویژه نیز باید حداقل دارایی شما ۵ میلیون دلار استرالیا باشد.
سرمایه مورد نیاز برای اخذ هر یک از این ویزاها باید از طریق قانونی کسب شده باشند.
میزان سرمایه گذاری در استرالیا: شما با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار دلار استرالیا در کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید، می‌توانید ویزای کارآفرینی را دریافت کنید.
اگر قصد دارید برای اخذ ویزای سرمایه گذاری معمولی اقدام کنید، باید برای سرمایه گذاری حداقل ۱.۵ میلیون دلار در یکی از ایالت‌ها و با صلاحدید آن ایالت متعهد شوید. همچنین باید سوابق خوبی در سرما‌یه‌گذاری داشته باشید. اگر هم می‌خواهید برای ویزای سرمایه گذاری ویژه اقدام کنید، باید حداقل ۵ میلیون دلار استرالیا در ایالت مورد نظر سرمایه‌گذاری کنید.
امتیازبندی: برای اخذ ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه‌گذاری معمولی باید حداقل ۶۵ امتیاز داشته باشید. البته در برخی موارد، گرفتن ویزای کارآفرینی با امتیاز کمتر نیز امکان‌پذیر است. در مورد این دو ویزا، داشتن نمره زبان شرط نیست ولی داشتن IELTS 5 می‌تواند امتیاز شما را بالا ببرد.
برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری ویژه، نیازی به کسب ۶۵ امتیاز نیست؛ اما در صورت نداشتن نمره کافی در زبان، باید هزینه‌ای به دولت استرالیا پرداخت کنید تا پس از ورود به استرالیا ۵۱۰ ساعت کلاس زبان برای شما در نظر گرفته شود.
میزان گردش سرمایه: برای اخذ ویزای کارآفرینی، گردش سرمایه شما باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا، در دو سال از چهار سال اخیر باشد.
از آن جا که نرخ دلار در ایران در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده است، کسانی‌ که با نشان‌دادن گردش مالی با توجه به دلار فعلی‌ مشکل دارند، می‌توانند گردش مالی خودشان را در سه یا چهار سال پیش که دلار به مراتب ارزان‌تر بود، نشان بدهند.
سوابق کاری: به طور کلی برای اخذ ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه گذاری معمولی باید سابقه کاری موفقی داشته باشید. همچنین برای ویزای سرمایه‌گذاری معمولی، داشتن سابقه مدیریت در یک کسب‌وکار با ارزش بیش از یک و نیم میلیون دلار استرالیا و به اسم بودن ۱۰٪ یک کسب‌وکار در یک سال اخیر، از شرایط دیگر اخذ ویزا است.
شرایط دیگر: برای اخذ ویزای کارآفرینی باید اسپانسر ایالتی از یکی از ایالت‌های استرالیا داشته باشید. همچنین باید متعهد شوید که تا حداقل تا دو سال پس از ورود به استرالیا کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید.
بسیاری از مهاجران ایرانی از طریق ویزای کارآفرینی اقدام به ثبت شرکت در استرالیا می‌کنند. برای اطلاع از مراحل دقیق مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا با ما تماس بگیرید.
۲. ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای اقامت دائم – ساب کلاس ۸۸۸
این ویزا مرحله دوم ویزاهای گروه ۱۸۸ می‌باشد. اگر شما یکی از زیر گروه‌های این ساب کلاس ویزاها را داشته باشید می‌توانید با داشتن شرایط لازم برای اقامت دائم استرالیا اقدام نماید.
  • شرایط ویزای کارآفرینی استرالیا
اقامت استرالیا: شما باید در سوابق خود حداقل یک سال در استرالیا اقامت داشته باشید (طی ۲۴ ماه قبل از اقدام برای ویزای ۸۸۸ اقامت دائم استرالیا).
مالکیت بیزینس: شما باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
  • اگر گردش مالی کسب‌وکار کمتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل ۵۱ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
  • اگر گردش مالی کسب‌وکار بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل  ۳۰ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
فعالیت کسب‌وکار: سابقه مدیریتی شما در کسب‌وکار باید اثبات گردد؛ همچنین باید فعالیت بیزنس خود را برای حداقل دو سال اثبات و مدارک مالیاتی معتبر برای ۲۴ را ارائه نمایید.
گردش مالی: کسب‌وکار باید حداقل ۳۰۰,۰۰۰ دلار گردش مالی سالیانه داشته باشد (برای ۱۲ ماه قبل از درخواست ویزا)؛ البته این شرط در برخی موارد با موافقت ایالت لازم نخواهد بود.
داشتن حداقل دو شرط از سه شرط زیر ضروری است:
  • داشتن حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار ارزش خالص در بیزینس
  • حداقل ارزش دارایی شخصی و بیزینس ۶۰۰,۰۰۰ دلار
  • استخدام حداقل دو نفر تمام وقت
  • شرایط ویزای سرمایه‌گذاری معمولی استرالیا
برای زیر گروه ویزای سرمایه‌گذاری معمولی استرالیا لازم است که حداقل چهار سال از سرمایه‌گذاری شما گذشته باشد و شما حداقل دو سال با همین ویزا در استرالیا زندگی کرده باشید.
  • شرایط ویزای سرمایه‌گذاری ویژه استرالیا
برای زیرگروه ویزای سرمایه‌گذاری ویژه استرالیا هم باید حداقل چهار سال از سرمایه‌گذاری ویژه شما گذشته باشد و در این مدت سالی حداقل ۴۰ روز در مجموع در استرالیا حضور داشته و یا همسر شما سالی حداقل ۱۸۰ روز در مجموع در استرالیا بوده باشند.
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
۳. ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای اقامت دائم – ساب کلاس ۱۳۲
ویزای ۱۳۲ استرالیا برای اخذ اقامت استرالیا به صورت دائمی، مخصوص مدیران و صاحبان شرکت‌های بزرگ و متقاضیانی است که توانایی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در استرالیا دارند. شما به عنوان متقاضی این ویزا باید متعهد شوید بعد از دریافت ویزا و ورود به خاک استرالیا مبلغی معادل یک و نیم میلیون دلار استرالیا را به استرالیا آورده و در تجارت و کارهای تجاری سرمایه‌گذاری نمایید.
ویزای ساب کلاس ۱۳۲ از این امتیاز برخوردار است که از همان ابتدا و قبل از ورود به استرالیا شما و خانواده‌تان، ویزای اقامت دائم استرالیا را به دست آورده و از مزایای آن ازجمله استفاده از خدمات پزشکی و امکان تحصیل رایگان فرزندان در استرالیا برخوردار می‌شوید.
در این نوع ویزا، تمام سرمایه‌گذاری توسط فرد متقاضی و با اختیار کامل وی انجام می‌پذیرد.
  • شرایط ویزای ۱۳۲ استرالیا
جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا – ساب کلاس ۱۳۲، شرایط زیر الزامی است:
سن: سن شما به عنوان متقاضی ویزا باید کمتر از ۵۵ سال باشد.
سرمایه: ارزش دارایی‌های شما و همسرتان باید بالغ بر ۱.۵ میلیون دلار و قابل انتقال به استرالیا باشد. همچنین دارایی شما و همسرتان در کسب‌وکار باید ۴۰۰ هزار دلار باشد و این مختص دو سال از چهار سالِ قبل از اقدام برای ویزا است.
مالکیت بیزینس: شما باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد و مدارکی مبنی بر مدیریت و فعالیت کارآمد در این کسب‌وکار نیز باید ارائه شود.
  • اگر درآمد کسب‌وکار کمتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل ۵۱ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
  • اگر درآمد کسب‌وکار بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل  ۳۰ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
  • مالکیت حداقل ۱۰ درصد از یک شرکت با سهامی عام را داشته باشید.
گردش مالی: کسب و کار فرد متقاضی باید حداقلبه میزان ۳ میلیون دلار گردش مالی در یک یا چند بیزنس در دو سال از چهار سال اخیر داشته باشد.
۴. ویزای ۸۹۰ (اقامت دائم مستقل) و ۸۹۲ (اقامت دائم اسپانسری ایالتی)
این ویزاها، ویزاهای اقامت دائم استرالیا هستند برای افرادی که با ویزاهای موقت ۱۶۰، ۱۶۱، ۱۶۲، ۱۶۳، ۱۶۴، و یا ۱۶۵ سابق در استرالیا بوده و شرایط لازم را داشته باشند و بهترین گزینه برای اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری به صورت دائمی برای این افراد محسوب می‌شوند.
  • شرایط ویزای ۸۹۲ استرالیا (اقامت دائم اسپانسری ایالتی)
اقامت استرالیا: شما باید در سوابق خود حداقل یک سال در استرالیا اقامت داشته باشید.
مالکیت بیزینس: شما باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
  • اگر گردش مالی کسب‌وکار کمتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل ۵۱ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
  • اگر گردش مالی کسب‌وکار بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل  ۳۰ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
فعالیت کسب‌وکار: سابقه مدیریتی شما در کسب‌وکار باید اثبت گردد؛ همچنین فرد باید فعالیت بیزنس خود را برای حداقل دو سال اثبات نماید و مدارک مالیاتی معتبر برای ۲۴ را ارائه نماید.
گردش مالی: کسب‌وکار باید حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار گردش مالی سالیانه داشته باشد (برای ۱۲ ماه قبل از درخواست ویزا)؛ البته این شرط در برخی موارد با موافقت ایالت لازم نخواهد بود.
داشتن حداقل دو شرط از سه شرط زیر ضروری است:
  • داشتن حداقل ۷۵,۰۰۰ دلار ارزش خالص در کسب‌وکار
  • حداقل ۲۵۰,۰۰۰ دلار ارزش دارایی شخصی و کسب‌وکار
  • استخدام حداقل یک نفر به طور تمام وقت
شرایط ویزای ۸۹۰ استرالیا (اقامت دائم مستقل)
اقامت استرالیا: فرد متقاضی باید در سوابق خود حداقل یک سال در استرالیا اقامت داشته باشد.
فعالیت کسب‌وکار: سابقه مدیریتی فرد در بیزینس باید اثبات گردد؛ همچنین فرد باید فعالیت بیزنس خود را برای حداقل دو سال اثبات نماید و مدارک مالیاتی معتبر برای ۲۴ را ارائه نماید.
مالکیت کسب‌وکار: شما باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
  • اگر گردش مالی کسب‌وکار کمتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل ۵۱ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
  • اگر گردش مالی کسب‌وکار بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دلار است، حداقل  ۳۰ درصد سهام باید متعلق به شما باشد.
گردش مالی: کسب‌وکار باید حداقل ۳۰۰,۰۰۰ دلار گردش مالی سالیانه داشته باشد (برای ۱۲ ماه قبل از درخواست ویزا)؛ البته این شرط در برخی موارد با موافقت ایالت لازم نخواهد بود.
داشتن حداقل دو شرط از سه شرط زیر ضروری است:
  • داشتن حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه گذاری خالص در کسب‌وکار
  • حداقل ۲۵۰,۰۰۰ دلار ارزش دارایی شخصی و کسب‌وکار
  • استخدام حداقل دو نفر به طور تمام وقت
  • برخی امتیازات دارندگان اقامت دائم استرالیا از طریق ویزاهای دایم تجاری ۱۳۲، ۸۸۸، ۸۹۰ و ۸۹۲ :
  • در هر جای استرالیا به صورت دائمی زندگی و کار کنید.
  • در مدارس یا دانشگاه‌های استرالیا، همانند یک استرالیایی تحصیل کنید.
  • از مراقبت‌های پزشکی رایگان استرالیا برخوردار شوید.
  • به بیمه بیکاری و بازنشستگی استرالیا دسترسی داشته باشید.
  • برای شهروندی استرالیا (Citizenship) تقاضا دهید و پاسپورت استرالیایی بگیرید.
  • همسر، فرزندان و کسانی که به شما وابستگی کامل دارند، می‌توانند با شما به استرالیا مهاجرت کنند و از تمام امتیازاتی که شما دارید، برخوردار شوند.
امتیاز بندی ویزای سرمایه گذاری استرالیا
برای اخذ ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه گذاری معمولی، باید حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنید. این امتیازات شامل موارد زیر است:
موارد امتیازآور امتیاز

سن

۱۸ تا ۲۴ سال تمام ۲۰
۲۵ تا ۳۲ سال تمام ۳۰
۳۳ تا ۳۹ سال تمام ۲۵
۴۰ تا ۴۴ سال تمام ۲۰
۴۵ تا ۵۴ سال تمام ۱۵
۵۵ سال و بیشتر ۰

تسلط به زبان انگلیسی

حداقل نمره ۵ در هر مهارت آزمون IELTS ۵
حداقل نمره ۷ در هر مهارت آزمون IELTS ۱۰

تحصیلات

 دیپلم یا مدرک تجاری یا لیسانس از مؤسسات تحصیلی استرالیا؛یا مدرک لیسانس از یک موسسه آموزشی استاندارد شناخته شده ۵
مدرک لیسانس در کسب‌وکار، علوم یا تکنولوژی توسط مؤسسه استرالیا؛یا مدرک لیسانس از یک موسسه آموزشی استاندارد شناخته شده ۱۰

اگر در زمان دعوت برای درخواست ویزای نوآوری در کسب‌وکار:

 

مدارکی مبنی بر حق ثبت اختراع یا طرح‌های ثبت شده داشته باشید ۱۵
مدارکی مبنی بر علائم تجاری ثبت شده ۱۰
مدارکی مبنی بر توافق‌نامه سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) ۵
مدارکی مبنی بر تجارت صادرات ۱۵
مدارکی مبنی بر علاقه به مالکیت یک کسب‌وکار gazelle ۱۰
مدارکی مبنی بر دریافت کمک‌های مالی یا سرمایه گذاری سرمایه ۱۰
موارد امتیازآور
امتیاز
دارایی‌های مالی
۸۰۰ هزار دلار استرالیا
۵
۱.۳ میلیون دلار استرالیا
۱۵
۱.۸ میلیون دلار استرالیا
۲۵
۲.۲۵ میلیون دلار استرالیا
۳۵
گردش مالی کسب و کار
۵۰۰ هزار دلار استرالیا
۵
۱ میلیون دلار استرالیا
۱۵
۱.۵ میلیون دلار استرالیا
۲۵
۲ میلیون دلار استرالیا
۳۵
معرفی‌نامه ایالتی یا دولتی
تاییدیه ویژه از مکان‌های مشخص
۱۰
آژانس دولتی یا ایالتی تایید کند که کسب‌وکار شما پیشنهاد منحصربه‌فرد و منافع مهمی را برای کشور یا ایالت یا قلمرو در بر دارد.
۱۰
تجربه‌ی کسب‌وکار برای ویزای کارآفرینی
حداقل ۴ سال در ۵ سال اخیر
۱۰
حداقل ۷ سال در ۸ سال اخیر
۱۵
تجربه‌ی کسب‌وکار برای ویزای سرمایه‌گذاری عادی
حداقل ۴ سال قبل از زمان دعوت برای درخواست ویزا
۱۰
حداقل ۷ سال قبل از زمان دعوت برای درخواست ویزا
۱۵