• ژوبین شهیدی
  • ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۲
  • اخبار

ترکیه کشوری با آب و هوای چهار فصل، مناظر دیدنی و مناطق گردشگری متعدد چند سالی است که با هجوم سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بخش املاک مواجه شده است.

دلایل اصلی این امر علاوه بر محیط زندگی زیبا و آب و هوای عالی ، وجود قوانین امن و ریسک کم خرید و فروش، تقاضای همیشگی بازار داخلی علاوه بر بازار بین المللی و تورم و بازدهی سرمایه بالاتر نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا در این بخش می باشد.

همچنین اخبار ناشی از پیش بینی شرایط بازار های سرمایه در ۱۰ سال آینده بسیاری از سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در مستقلات و ایجاد سرمایه گذاری امن در طوفان های اقتصادی پیش رو متقاعد کرده است.

شرایط زندگی آزاد در ترکیه بدون نگرانی نسبت به دین و آیین شخصی و زندگی مسالمت آمیز و رعایت حقوق شهروندی از دیگر جذابیت های زندگی در این کشور اروپایی – آسیایی زیبا می باشد.

شرایط نسبتا ساده و پروسه های اداری آسان در زمینه اخذ اقامت و شهروندی کشور ترکیه ، فرهنگ بالای مردم ترکیه و رفتار مسالمت آمیز آنها با خارجیان، برخورداری ازحقوق شهروندی مناسب، فرهنگ خانواده دوستی، مراکز متعدد فرهنگی و آموزشی و رشد اقتصادی خوب این کشور باعث جذب خانواده های بسیاری از کشور های متعدد دنیا نظیر ایران، روسیه، عراق، اوکراین، کویت،عربستان سعودی، آذربایجان، انگلستان، آلمانی و قزاقستان و … برای زندگی در این کشور اروپایی شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از اداره آمار ترکیه در بخش املاک و مستقلات در ماه مارچ ۲۰۲۳ تعداد ۱۰۵۴۷۶ برگه ثبت فروش قطعی املاک به ثبت رسیده است. این تعداد فروش املاک دسته اول ( سند صفر ) و املاک فروش برای بار دوم یا چندم می باشد.

تقریبا مشابه ماه های گذشته بین ۳ تا ۵ درصد کل فروش املاک متعلق به خارجیان می باشد که به طوری شهروندان کشورهای نام برده در جدول زیر بیشترین و کمترین تعداد معاملات را در ماه مارچ ۲۰۲۳ انجام داده اند :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این ماه شهروندان کشورهای :

روسیه ۱۱۷۵ مورد

ایران ۴۷۲ مورد

عراق ۱۶۵ مورد

اوکراین ۱۶۰ مورد

خریدارن اول تا چهارم این ماه می باشند.

طبق آخرین قوانین اخذ شهروندی یا اقامت کشور ترکیه، هر خارجی برای دریافت حق شهروندی می تواند با حداقل مبلغ ۴۰۰٫۰۰۰ دلار آمریکا سرمایه گذاری در خرید املاک و برای دریافت اقامت دائم حداقل ۷۵٫۰۰۰ دلار در شهر های بزرگ و ۵۰٫۰۰۰ دلار در شهرهای کوچک سرمایه گذاری نماید.

 

برای کسب اطلاع و مشاوره سرمایه گذاری ملکی در ترکیه می توانید از طریق اپلیکیشن اینترنتی واتس آپ با مشاورین معتمد ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *