• ژوبین شهیدی
  • ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹
  • اخبار

آلمان، سوئیس و اتریش همزمان با کاهش محدودیت‌های قرنطینه مرزهای خود را به روی هم گشودند. فرانسه نیز در اواسط ماه ژوئن مرزهای خود را بر روی همسایگان اروپایی خود باز خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی‌بی‌سی، در روند کاهش محدودیت‌های قرنطینه دوستان، خانواده و عشاق که به دلیل شرایط کاری در کشورهای جداگانه اروپا زندگی می‌کنند بار دیگر و بعد از ماه‌ها قادر به ملاقات یکدیگر خواهند بود.

این چهار کشور همسایه که همگی از قاعده مرزی “شنگن” (شینگن) پیروی می‌کنند، در مارس مرزهای خود را با موانع گوناگون بر روی هم بستند تا از شیوع بیشتر و فرامرزی ویروس کرونا جلوگیری کنند.

از ماه مارس تا کنون سفر جاده‌ای، هوایی و ریلی بین این چند  کشور متوقف شده است.

در این مدت ده‌ها هزار نفر از مردم این اجازه عبور و مرور از مرز این ۴ کشور را نیافتند. سوئیس تنها به شهروندان دارای مجوز کار دائم و کارگران بخش‌های ضروری اجازه ورود به کشورش را داد.

اعمال چنین محدودیت‌هایی در سه ماه گذشته غیر قابل تصور بود. ۲۶ کشور عضو “شنگن” به سفرهای مشابه عادت دارند. قطارسواری از برلین به “بازل” در سوئیس، “ژنو” به پاریس یا “وین” به “زوریخ” برای مردم این کشورها امری روزمره به شمار می‌آمد.

چه کسانی از بسته شدن مرزها آسیب دیدند؟

این محدودیت‌‌ها در برای ساکنان نواحی مرزی بسیار سخت بود.

در “مثلث بازل” که نقطه تلاقی آلمان، فرانسه و سوئیس است، مشاغل محلی به شدت به هم وابسته‌اند. هزاران نفر از مردم این کشورها برای کار، ملاقات دوستان و خانواده خود روزانه از مرز کشورهایشان می‌گذرند. از طرفی بسیاری از سوئیسی‎ها که آلمان را جایی ارزانتر برای خرید می‌دانند برای تهیه مایحتاج روزانه خود به آلمان رفته و آنجا مواد غذایی و بهداشتی می‌خریدند. کاری که در طول دوران قرنطینه غیرممکن شد.

بازگشایی مرزها 

در اوایل ماه می و همزمان با کاهش سرعت شیوع ویروس، دولت‌های عضو شنگن در مورد بازگشایی دوباره مرزها گفت‌و‌گو کردند.

هیچ کشوری تمایل نداشت تا در این بازگشایی مرزی، اولین باشد. از طرفی آنها نمی خواستند در صورت باز کردن مرزها از سوی همسایگان خود، مرزها را بسته نگه‌دارند.

خبر های جدید هم حاکی از احتمال باز شدن مرزها از اول ماه June یا به تاریخ خورشیدی ۱۲ خرداد می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *