• ژوبین شهیدی
  • ۲۱ تیر, ۱۳۹۹
  • اخبار

خبرهای دست اول حکایت از این دارند که کانادا برگزاری پذیرش های جامع یا مختص تمام برنامه ها را از سر گرفته است و به تازگی و در تاریخ ۸ جولای برای متقاضیان برنامه اسکیلدورکر فدرال یا FSWP دعوتنامه صادر کرده است. در این پذیرش که از تاریخ ۴ مارس اولین پذیرش جامع اکسپرس انتری مختص تمام برنامه های مهاجرتی بوده است برای ۳۹۰۰ متقاضی دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر شده است. حداقل امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی ۴۷۸ بوده است.

گفتنی است از شیوع همه گیری کرونا و اعمال محدودیت ها، پذیرش های اکسپرس انتری محدود به متقاضیان برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی بوده است؛ بدین ترتیب متقاضیان مسیرهای مهاجرتی اسکیلدورکر فدرال بلاتکلیف مانده بودند. اکثر متقاضیان دسته تجربه کانادایی در خود کانادا هستند و از این رو محدودیت های سفر تاثیری بر آنها نداشته است. متقاضیان برنامه مهاجرت استانی نیز برای تامین نیازهای بازار کار استان ها دعوت می شوند. شایان ذکر است که وقتی کانادا متقاضیان اسکیلدورکر فدرال را حذف می کرد برخی از متقاضیان دسته های مهاجرتی تجربه کانادایی و برنامه مهاجرت استانی که در پذیرش های قبلی دعوت شده بودند نیز خارج از کانادا حضور داشتند. پذیرش دیروز بیست و دومین پذیرش سال ۲۰۲۰ است و بدین ترتیب مجموع دعوتنامه های صادره طی سال جاری را به ۵۳۸۰۰ رساند. همچنین گفتنی است حداقل امتیاز پذیرش دیروز هفت امتیاز از بیشتر از پذیرش ۴ مارس بوده است.

در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده شده است: ۱۱ فوریه راس ساعت ۱۳:۰۸:۳۱ به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی ۴۷۸ و بالاتر است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده اند در این دور از صدور دعوتنامه ها موفق به دریافت دعوتنامه شده اند. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *