• ژوبین شهیدی
  • ۶ شهریور, ۱۳۹۹
  • اخبار

شاید شما هم یکی از هزاران خارجی مقیم امارات متحده عربی باشید که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند. همانطور که می دانید امارات یکی از پیشرفته ترین کشورهای خاورمیانه است که هزاران خارجی را در خود جای داده است؛ سالانه هزاران تبعه خارجی مقیم امارات متحده عربی درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا ارائه می کنند. در واقع امارات پس از کانادا، هند، ایالات متحده آمریکا و نیجریه پنجمین کشور پرجمعیتی است که متقاضیان موفق اکسپرس انتری را در خود جای داده است. بسیاری از افرادی که از امارات به کانادا مهاجرت می کنند خارجی های مقیم امارت هستند.

اما وقتی پای درخواست مهاجرت به کانادا از امارات به میان می آید، هم شهروندان اماراتی و هم خارجی ها برابر در نظر گرفته می شوند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا با اینکه سطح استاندارد و کیفیت زندگی در امارات بالاست مقیمان این کشور قصد مهاجرت به کانادا را دارند؟ در پاسخ باید گفت که اماراتی ها و مقیمان خارجی این کشور خاورمیانه ای به چند دلیل مهاجرت به کانادا را در برنامه خود قرار می دهند.

امارات هر چقدر هم پیشرفت کند به هر حال باز هم خاورمیانه است! چه کسی است که مایل نباشد از آب و هوای گرم و خشک امارات دل کنده و خود را در آغوش طبیعت بکر و زیبای کانادا رها کند؟ به علاوه نباید از یاد برد که شهروندی کانادا، بیمه سلامت همگانی، آموزش و تحصیلات با کیفیت و فرصت های شغلی کانادا به هیچ وجه قابل قیاس با امارات نیست. محبوب ترین روش مهاجرت مقیمان خارجی امارات و خود اماراتی ها به کانادا از طریق کاری و یا همان مهاجرت اسکید ورکرهاست.

کانادا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ از بیش از یک میلیون مهاجر جدید استقبال کند. با اینکه همه گیری کرونا روند مهاجرت را با کندی همراه کرده است کانادا همچنان به درخواست ها اسکیدورکرها رسیدگی می کند. اسکیدورکرها یا نیروی کار ماهر بر اساس عوامل مختلفی ارزیابی و رتبه بندی می شوند: سن، سابقه کار، سطح تحصیلات و تسلط بر زبان. گفتنی است سطح زبان اکثر مهاجرانی که از امارات به کانادا می روند قوی است. به همین خاطر در زمینه اخذ اقامت دائم کانادا نسبت به سایر متقاضیان از مزیت بالاتری برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *