بهترین و بدترین خطوط هوایی دنیا در سال ۲۰۱۹

اکثر ما بر اساس تجربیات سفرهای شخصی خود یک رتبه‌ بندی ذهنی از بهترین و بدترین خطوط هوایی دنیا داریم، از جمله برخی از خطوط هوایی وجود دارند که هرگز دوباره از خدماتشان استفاده نخواهیم کرد.

اگر هم یک لیست شخصی از این شرکت های هوایی ندارید، شرکت اروپایی ClaimCompass این کار را برای شما انجام داده است و فهرستی از بهترین‌ و بدترین‌ خطوط هوایی در سال ۲۰۱۹ را با استفاده از برخی معیارهای عملکرد خطوط هوایی تهیه کرده است.

از میان شرکت ‌های هواپیمایی کانادا، WestJet در جایگاه هشتم قرار گرفته و شرکت Air Canada رتبه چهل و هشتم را به خود اختصاص داده است.

۱۰ شرکت برتر هوایی به شرح زیر می باشند (کلیه امتیازات از ۱۰ محاسبه شده است):

۱. South African Airways با امتیاز ۷٫۴

۲. SAS Scandinavian با امتیاز ۷٫۳

۳. KLM با امتیاز ۷

۴. Austrian Airlines با امتیاز ۶٫۹

۵. Luxair با امتیاز ۶٫۸

۶. Volotea با امتیاز ۶٫۸

۷. Ryanair با امتیاز ۶٫۷

۸. WestJet با امتیاز ۶٫۵

۹. American Airlines با امتیاز ۶٫۴

۱۰. Etihad Airways با امتیاز ۶٫۴

برخی از دیگر یافته ‌های کلیدی این تحقیق عبارتند از:

خطوط هوایی آمریکای شمالی از بیشتر شرکت های بزرگ اروپایی منظم تر و وقت ‌شناس‌ تر هستند اما در اجرای حقوق مسافرین بسیار بدترند. در این گروه شرکت Air Canada ضعیف ترین عملکرد را داشته است.

Air Canada همچنین در میان ۲۰ شرکت برتر هوایی دنیا از نظر تاخیر پروازها، دومین عملکرد بد را به خود اختصاص داده به طوری که ۳۱٫۲۳ درصد از پروازهایش در سال ۲۰۱۸ تاخیر داشته ‌اند. البته این شرکت از نظر عذرخواهی و بازپرداخت خسارت به مسافران سرعت عمل داشته است.

شرکت Ryanair دقیق ترین ایرلاین اروپایی بوده که بهترین عملکرد را داشته و تنها ۱۴ درصد از پروازهای آن تاخیری بیش از ۱۵ دقیقه داشته اند. این امر ممکن است با توجه به شهرت Ryanair به عنوان یک خط هوایی ارزان قیمت‌ تعجب برانگیز باشد.

۱۰ شرکت ضعیف هوایی نیز به شرح زیر می باشند (کلیه امتیازات از ۱۰ محاسبه شده است):

۷۱. Tunisair با امتیاز ۰٫۱

۷۰. Aigle Azur با امتیاز ۱٫۱

۶۹. TAP Portugal با امتیاز ۱٫۳

۶۷. Thomas Cook Airlines با امتیاز ۱٫۴

۶۷. WOW Air با امتیاز ۱٫۴

۶۶. Icelandair با امتیاز ۲

۶۵. TUI Airways با امتیاز ۲٫۳

۶۳. Egyptair با امتیاز ۲٫۶

۶۳. Vueling با امتیاز ۲٫۶

۶۱. Ethiopian Airlines با امتیاز ۲٫۸

براساس اطلاعات وب سایت ClaimCompass، رتبه بندی خطوط هوایی براساس دو سری از معیارها یعنی عملکرد پروازی و فرایند بررسی و رسیدگی به شکایات انجام شده است. هر امتیاز از ده محاسبه شده و میانگین دو امتیاز، رده بندی جهانی یک خط هوایی را مشخص می کند.

با این حال، امتیاز عملکرد پروازی مبتنی بر داده ‌های جمع آوری شده از طریق Flight Stats می باشد، که بر اساس عملکرد به موقع پروازها و میانگین تاخیر آنها محاسبه و لحاظ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *